Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010

ΕΠΚΑΣ:ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ


Στις 15 Ιανουαρίου ξεκινούν επίσημα οι χειμερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα, οι οποίες θα διαρκέσουν ως στις 27 Φεβρουαρίου. Όπως τονίζεται από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, «ειδικά κατά την περίοδο των εκπτώσεων, κάθε καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ποια είναι τα δικαιώματά του, αλλά και τι θα πρέπει να προσέχει, ώστε να επιλέγει σωστά, με βάση τις δικές του ανάγκες. Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια και αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Οι πολίτες-καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν σωστή έρευνα αγοράς και βέβαια είναι απαραίτητος και ένας προγραμματισμός ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καθενός ή της καθεμιάς».

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Σερρών ( ΕΠΚΑΣ ) για άλλη μια φορά εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους και τους ενημερώνει τι οφείλουν να προσέχουν την περίοδο των εκπτώσεων.

1. Αποφεύγουμε να ψωνίσουμε με τη λογική του φθηνού προϊόντος μόνο, αλλά με γνώμονα την ποιότητα ψάχνουμε για τις καλύτερες τιμές. Δεν ξεχνούμε ότι οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και δεν υπάρχει αγορανομικός έλεγχος. Επομένως πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.

2. Προσέχουμε να μην πέσουμε θύματα υπερκατανάλωσης δημιουργώντας τεχνητές ανάγκες, αλλά αγοράζουμε μόνον αυτά που μας χρειάζονται.

3. Προσοχή στα υψηλά ποσοστά έκπτωσης που αναγράφονται στις βιτρίνες με μεγάλους αριθμούς! Ενώ θα έπρεπε να ισχύουν για όλα τα προϊόντα του καταστήματος, σε πολλές περιπτώσεις αφορούν ορισμένα είδη που χρησιμοποιούνται σαν κράχτες. Να θυμόμαστε ότι η ένδειξη "έως" με μικροσκοπικά γράμματα και η έκπτωση με τεράστιους αριθμούς θεωρείται παραπλανητική διαφήμιση. Σε κάθε περίπτωση σημασία έχει η τελική τιμή αγοράς.

4. Κάθε είδος πρέπει να έχει δύο τιμές. Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε πριν τις εκπτώσεις και αυτής που προκύπτει μετά την έκπτωση, ή η αναγραφή της τιμής που ίσχυε πριν τις εκπτώσεις και στο ίδιο καρτελάκι το ποσοστό της έκπτωσης που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο είδος.

5. Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να πάρετε πίσω τα λεφτά σας ή να τα αντικαταστήσετε με άλλα, εφόσον το επιθυμείτε. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

6. Αν αγοράζουμε προϊόντα χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια για τους όρους που διέπουν αυτή τη συναλλαγή. Ελέγχουμε το ποσό που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό της τράπεζας. Προσοχή: Η τελική τιμή του προϊόντος δεν πρέπει να αυξάνεται αν αγοράζουμε με πιστωτική κάρτα.

7. Απαιτούμε αποδείξεις πληρωμής για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα στο προϊόν που αγοράσαμε και για την μείωση του φόρου εισοδήματός μας.

8. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της «εποχής», ενώ οι προσφορές αφορούν σε είδη παλαιότερης εποχής και συνήθως έχουν μεγάλα ποσοστά έκπτωσης.

9. Η ριζική αλλαγή της βιτρίνας λίγο πριν την έναρξη των εκπτώσεων θεωρείται ύποπτη, γιατί ο καταναλωτής δεν μπορεί να κάνει σύγκριση τιμών και προϊόντων.

10. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το νόμο , ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν, που επιθυμούμε να αγοράσουμε.

11. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν και μερικοί, που σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.

Για να αποφευχθούν οι τυχόν παρανομίες την περίοδο των εκπτώσεων, ζητούμε από τις Υπηρεσίες της Νομαρχίας να εντείνουν τους ελέγχους στην αγορά και να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις σε όποιον παρανομεί.

Ευελπιστούμε ότι οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές , προς όφελος των καταναλωτών αλλά και των εμπόρων, οι οποίοι πρέπει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να πραγματοποιούν ουσιαστικές εκπτώσεις με ελκυστικά ποσοστά από 50% και πάνω.

Τέλος, αν παρόλα αυτά διαπιστώσετε ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερομένων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση να το καταγγείλετε στην ΕΠΚΑΣ στο τηλέφωνο 2321022518 ( καθημερινά από 7-9 μ.μ.).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ