Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

Υποβολή πρότασης από το Δήμο Σερρών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ 2007-2013









Υποβολή πρότασης από το Δήμο Σερρών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ 2007-2013, ύψους 8.809.500 € για αστικές αναπλάσεις
Ο Δήμος Σερρών ενημερώνει ότι στις 10 Φεβρουαρίου 2010, κατέθεσε πρόταση για χρηματοδότηση της πράξης «Ολοκληρωμένες αστικές αναπλάσεις οδικών αξόνων του Δήμου Σερρών», συνολικού ύψους 8.809.500 €, στα πλαίσια της πρόσκλησης 29 του Ε.Π. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ για ¨Ολοκληρωμένες αστικές αναπλάσεις ευρείας κλίμακας¨.
Η συγκεκριμένη πράξη αφορά επεμβάσεις ανάπλασης των οδών Ελ. Βενιζέλου, Βασιλέως Βασιλείου, Εθνικής Αντίστασης, Παπαπαύλου, Κωνσταντινουπόλεως, 20ης Σεπτεμβρίου, Μεγάλου Αλεξάνδρου και Ανατολικής Θράκης. Οι επεμβάσεις αυτές αφορούν διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, δημιουργία ποδηλατοδρόμου, δημιουργία λωρίδων πρασίνου αλλά και συμπλεγμάτων νησίδων, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, δημιουργία τοπικών διαπλατύνσεων στις διασταυρώσεις και τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων, δημιουργία θυλάκων στάθμευσης – φορτοεκφόρτωσης και δημιουργία κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση Εθν. Αντίστασης- Χατζηπανταζή. Όλες οι εργασίες ανακατασκευής ακολουθούν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης των ΑμεΑ, με τη δημιουργία Ελεύθερης Ζώνης Όδευσης Πεζών όπου οποιαδήποτε εξυπηρέτηση (σήμανση, φύτευση, αστικός εξοπλισμός) τοποθετείται εκτός αυτής. Για τον ηλεκτροφωτισμό των πεζοδρομίων λαμβάνονται υπόψη οι αρχές της εξοικονόμησης ενέργειας και αποξηλώνονται οι παλιές ενεργοβόρες εγκαταστάσεις εορταστικού φωτισμού. Τέλος υπογειώνεται το εναέριο δίκτυο της ΔΕΗ, απελευθερώνοντας τον οπτικό ορίζοντα και βελτιώνοντας την αισθητική του τοπίου.
Τα υλικά που επιλέχθηκαν για τις παραπάνω παρεμβάσεις είναι κυρίως φυσικά υλικά, με αντοχή, διάρκεια στο χρόνο αλλά και σύμφωνα με τη σύγχρονη αισθητική. Ο σχεδιασμός σχετικά με τις φυτοκομικές παρεμβάσεις είναι ολοκληρωμένος λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους (φυσικό έδαφος, νερό, αέρας, κλίμα) αλλά και τη σκοπιμότητα (αισθητική, δροσιά, σκίαση, ηχορύπανση, αντιμετώπιση της αέριας ρύπανσης) εξασφαλίζοντας έτσι τη βιωσιμότητα αλλά και το καλύτερο αποτέλεσμα του εγχειρήματος. Το αστικό πράσινο ανανεώνεται, εμπλουτίζεται και, το σημαντικότερο δημιουργούνται ενιαίες λωρίδες πρασίνου κατά μήκος των οδών, προσφέροντας έτσι στους μόνιμους κατοίκους, ιδιοκτήτες καταστημάτων και διερχόμενους κατάλληλο μικροκλίμα και συνθήκες άνεσης.
Σημαντικό χαρακτηριστικό της πρότασης αποτελεί η ασφάλεια των πεζών η οποία επιτυγχάνεται με τη διαγράμμιση όλων των διαβάσεων, ειδικών διαπλατύνσεων στις διασταυρώσεις, τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων ή κολωνακίων (στους ποδηλατοδρόμους), τοποθέτηση αντιθαμβωτικών πετασμάτων και οδηγού τυφλών.
Στόχος του έργου είναι η αναβάθμιση του δομημένου περιβάλλοντος της πόλης των Σερρών δίνοντας βαρύτητα στις οδούς πρόσβασης στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου αλλά και ταυτόχρονα στη σύνδεση του κέντρου με τα αξιόλογα φυσικά στοιχεία της πόλης (Κοιλάδα Αγίων Αναργύρων). Οι παρεμβάσεις στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην περιοχή όχι μόνο από αισθητικής άποψης αλλά και από άποψη λειτουργικών της χαρακτηριστικών, στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης της πεζή κυκλοφορίας, στην ενθάρρυνση της χρήσης ποδηλάτου, στη βελτιστοποίηση της χρήσης του υπόλοιπου οδικού δικτύου, στην αποτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας και, τέλος στην τόνωση της τοπικής αγοράς.
Ταυτόχρονα, διασφαλίζεται μια αλυσίδα ανεμπόδιστης πρόσβασης στο εμπορικό, διοικητικό και ψυχαγωγικό κέντρο αλλά και στις ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους περιοχές, για όλες τις πληθυσμιακές ομάδες και ιδιαιτέρα για τα ΑμεΑ , θέτοντας τη βάση και την αρχή για τη δημιουργία ενός «προσβάσιμου» Δήμου.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο αυτό αφορά τους παρακάτω οδικούς άξονες της πόλης
Α. Οδικός Άξονας Βενιζέλου-Β.Βασιλείου-Εθν.Αντίστασης (από ΟΠ 125α-ΟΠ61).
Β. Οδικός Άξονας Μ. Αλεξάνδρου (από ΟΠ 65 έως πλατεία εμπορείου ΟΠ 80).
Γ. Οδικός Άξονας Α. θράκης (από ΟΠ 222 πλατεία εμπορείου ΟΠ 215α).
Δ. Οδός Παπαπαύλου.
Ε. Οδός Κωνσταντινουπόλεως.
Ζ. Οδός 20ης Σεπτεμβρίου.
Η επιλογή όλων των προαναφερόμενων οδικών αξόνων έγινε με βάση το ΓΠΣ της πόλης των Σερρών και την σχετική κυκλοφοριακή μελέτη. ΄Αλλα βασικά στοιχεία που καθόρισαν την επιλογή αυτή ήταν ο κυκλοφοριακός φόρτος, η στάθμη εξυπηρέτησης των πεζοδρομίων, οι χρήσεις γης (εμπορικά καταστήματα, κατοικία) και η παλαιότητα των υπαρχόντων πεζοδρομίων.
Γενικά, εφαρμόσθηκε η σχετική νομοθεσία για την ασφαλή κίνηση των ΑΜΕΑ με κατασκευή ραμπών και τοποθέτηση οδηγού τυφλών. Παράλληλα, οριοθετήθηκε σαφώς το πράσινο και μελετήθηκε ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης στο άξονα Α, όπως προβλέπεται στη σχετική κυκλοφοριακή μελέτη. Ο ποδηλατόδρομος αυτός ουσιαστικά διασχίζει την πόλη κατά τον άξονα Ανατολής –Δύσης και οδηγεί τους ποδηλάτες από το κέντρο προς τις παρυφές τις πόλης (κοιλάδα Α. Αναργύρων) και αντίστροφα. Στο τμήμα αυτό υπάρχει υφιστάμενος ποδηλατόδρομος ο οποίος οδηγεί σε πάρκα και αθλητικές εγκαταστάσεις.
Ο άξονας Β συνδέει σημαντικά σημεία της πόλης όπως η πλατεία Εμπορείου που αποτελεί κομβικό σημείο για κάθε μετακίνηση, με την Ε.Ο Σερρών Δράμας και με τον άξονα της οδού Α. Θράκης που οδηγεί στην παλιά περιφερειακή οδό.
Οι υπόλοιποι δρόμοι συνδέουν τους προηγούμενους άξονες Α και Β και δημιουργούν ένα διακριτό σύνολο παρεμβάσεων στον αστικό ιστό.
Στις επόμενες παραγράφους αναλύονται οι οδικοί άξονες που περιγράφησαν συνοπτικά.

Α 1. Οδικος άξονας οδών Ε.Βενιζέλου-Β.Βασιλείου.
Η ανάπλαση του άξονα αυτού περιλαμβάνει όλη την οδό Β.Βασιλείου και το τμήμα της οδού Βενιζέλου που αποτελεί προέκταση της προαναφερόμενης οδού και φτάνει έως το πολύγωνο 125α της οδού Βενιζέλου.
Η ανάπλαση δεν περιλαμβάνει όλη την οδό Βενιζέλου διότι υπάρχουν κτίσματα εντός του εύρους κατάληψής της.
Ανάπλαση Ελ Βενιζέλου (άποψη)
Το εγκεκριμένο πλάτος των οδών αυτών είναι 20,00 μέτρα και το πλάτος των υφιστάμενων πεζοδρομίων είναι περίπου 4,00 μέτρα. Η κίνηση σήμερα είναι στη μεν οδό Β.Βασιλείου μιας κατεύθυνσης με αμφίπλευρη ελεγχόμενη στάθμευση, στη δε οδό Βενιζέλου είναι αμφίδρομη με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρη στάθμευση.
Με την προτεινόμενη σχεδίαση του άξονα αυτού τα πεζοδρόμια αποκτούν συνολικό πλάτος 6,50 μέτρων και η κυκλοφορία των οχημάτων εξασφαλίζεται με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,50 μέτρων. Στην πλευρά των πολυγώνων ΟΠ125α έως ΟΠ 51 στο ύψος του πεζοδρομίου (0,15 μ.), δημιουργείται ποδηλατοδρόμος διπλής κυκλοφορίας και πλάτους 2,00 μέτρων. Εκτός από τον υψομετρικό διαχωρισμό του από την λωρίδα κυκλοφορίας των οχημάτων, ο ποδηλατοδρόμος διαχωρίζεται επίσης από την πλευρά του οδοστρώματος και με μία ζώνη προστασίας ποδηλάτη πλάτους 0,50 μέτρων.

Ανάπλαση Βασιλέως Βασιλείου (άποψη)
Σε κάθε οικοδομικό πολύγωνο δημιουργείται θύλακας στάθμευσης-φορτοεκφόρτωσης πλάτους 12,00-18,00 μ. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, το πλάτος του θύλακα στην πλευρά της οδού όπου δεν υπάρχει ποδηλατοδρόμος είναι 3,00 ενώ εκεί που υπάρχει ποδηλατοδρόμος είναι 2,40.
Σε όλες τις ανισοσταθμίες ο ποδηλατοδρόμος αλλάζει επίπεδο με διαμόρφωση κατάλληλης ράμπας. Επίσης σε όλο το μήκος του έχει διακριτό χρώμα για λόγους ασφαλείας. Το υλικό επίστρωσης είναι έγχρωμο ασφαλτικό τόσο για λόγους ασφαλείας όσο και για λόγους αισθητικής και άνεσης αφού εκτός των άλλων το υλικό παρέχει και επαρκή ελαστικότητα.
Όλες οι εσοχές για την φορτοεκφόρτωση και την στάση των λεωφορείων επιστρώνονται με διαφορετικό υλικό (γρανίτης) και διαχωρίζονται έτσι από την λωρίδα κυκλοφορίας. Σε όλες τις εσοχές δημιουργείται τοπική υψομετρική διαφοροποίηση από τη λωρίδα κυκλοφορίας των οχημάτων. Γενικά υπάρχει πλήρης οριοθέτηση των διαδρόμων κίνησης οχημάτων, πεζών και ποδηλατών.
Ο ελεύθερος χώρος διέλευσης των πεζών είναι κατά μέσο όρο 2,00 μέτρα και τοπικά μόνο μειώνεται στα τμήματα που υπάρχουν στάσεις λεωφορείων και φορτοεκφόρτωση. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι μικρότερος από 1,50 μέτρο.

Ανάπλαση Ελ. Βενιζέλου (άποψη)
Εντός του πεζοδρομίου και σε απόσταση περίπου 0,50 μέτρο από κάθε εμπόδιο αλλά και την ρυμοτομική γραμμή τοποθετείται ειδική επίστρωση οδηγός τυφλών σύμφωνα με τις προδιαγραφές.
Σε όλες τις διασταυρώσεις των οδών δημιουργείται “λαιμός”, δηλαδή τοπική διαπλάτυνση του πεζοδρομίου σε βάθος τουλάχιστον 5,00 μέτρων από την νοητή προέκταση του κρασπέδου. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται ενθυλάκωση τουλάχιστον ενός οχήματος ώστε να διευκολύνεται η απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων στον κύριο άξονα. Επιπλέον, στις διασταυρώσεις με μονόδρομους ή δρόμους χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου επιλέχθηκε η λύση της ισόπεδης διάβασης πεζών και ποδηλατών. Με αυτό τον τρόπο οι πεζοί και οι ποδηλάτες συνεχίζουν να κινούνται στο υψόμετρο του πεζοδρομίου, ενώ αντίθετα τα αυτοκίνητα μέσω κατάλληλης ράμπας διέρχονται από τον κύριο άξονα (οδός Βενιζέλου ή Β.Βασιλείου) στις διασταυρούμενες οδούς.
Στην διασταύρωση της οδού Βενιζέλου με την οδό Ιερολοχιτών (πλάτους επίσης 20,00 μέτρων) δημιουργούνται νησίδες διαχωρισμού κίνησης και αριστερής στροφής. Το ίδιο γίνεται και στην διασταύρωση με την οδό Ερυθρού Σταυρού όπου δημιουργείται νησίδα διαχωρισμού κίνησης οχημάτων επί της οδού Βενιζέλου.
Τέλος, στην περιοχή της πλατείας Δήμητρας όπου η οδός Βενιζέλου τελειώνει και ξεκινά η οδός Β. Βασιλείου, δημιουργείται κατάλληλος θύλακας πρασίνου.

Α 2. Οδικος άξονας οδού Εθνικής Αντίστασης.
Η οδός Ε. Αντίστασης αποτελεί προέκταση του άξονα Α1 (Βενιζέλου-Β.Βασιλείου).
Το πλάτος της οδού αυτής είναι 14,00 μέτρα. Η κίνηση των οχημάτων συνεχίζει να είναι αμφίδρομη με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,20 μέτρα. Τα πεζοδρόμια έχουν πλάτος 4,60 μέτρα περίπου από την πλευρά όπου δεν υπάρχει ποδηλατοδρόμος και 7,20μ. περίπου από την πλευρά του ποδηλατοδρόμου, ο οποίος συνεχίζει να είναι αμφίδρομος με την διαφορά ότι η ζώνη προστασίας του ποδηλάτη λαμβάνεται 0,40μ. (αντί 0,50μ.) που είναι και η ελάχιστη επιτρεπτή.
Στη συμβολή των οδών Ε. Αντίστασης και Χατζηπανταζή (ΟΠ 50 και ΟΠ 51) προτείνεται η κατασκευή ενός round about με ακτίνα 15,00 μέτρα, γύρω από το οποίο όλο το οδόστρωμα θα επενδυθεί με γρανιτικό υλικό ώστε να δημιουργούνται συνθήκες ήπιας κυκλοφορίας.
Τέλος, τόσο στον άξονα Α1, όσο και στον άξονα Α2, τοποθετούνται κιγκλιδώματα περιμετρικά του κρασπέδου στην περιοχή των διασταυρώσεων.
Στην πλευρά του ποδηλατοδρόμου, τα κιγκλιδώματα αντικαθίστανται από κολωνάκια.
Επίσης, όλες οι διαβάσεις στον κύριο άξονα υποδεικνύονται με διαγράμμιση ενώ σε όλες τις οδούς που συμβάλλουν στον κύριο άξονα οι διαβάσεις κατασκευάζονται με γρανιτικό υλικό basalt και συννεφόπετρα (εναλλάξ).

Β. Οδικός Άξονας Μ. Αλεξάνδρου (από ΟΠ 65 έως πλατεία εμπορείου ΟΠ 80) .
Το πλάτος της οδού Μ. Αλεξάνδρου κυμαίνεται από 14,00 μέτρα στο ΟΠ80 (πλατεία Εμπορείου) έως 18,00 μέτρα που είναι σε όλο το υπόλοιπο μήκος της. Από την πλατεία Εμπορείου έως την οδό Φιλίππου είναι μονόδρομος (άνοδος), ενώ στο υπόλοιπο τμήμα της είναι αμφίδρομης κίνησης με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρη στάθμευση.
Η οδός αυτή διαμορφώνεται επίσης με μία λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων ανά κατεύθυνση πλάτους 3,20 μέτρων η κάθε μία και με ενδιάμεση διαγραμμισμένη λωρίδα πλάτους 1,00 μέτρου.
Η φύτευση γίνεται σε παρτέρια πλάτους 2,40 μέτρων. Η ελεύθερη λωρίδα όδευσης πεζών είναι γενικά 2,50 με 3,00 μέτρα. Στο ύψος του ΟΠ 87 ενσωματώνεται στο υπάρχον πάρκο τμήμα της οδού Ορφέως, όπως ορίζεται στο ΓΠΣ. Επίσης, στη συμβολή των οδών Μ. Αλεξάνδρου και Φιλίππου δημιουργείται διεύρυνση της διαχωριστικής νησίδας και γίνεται εγκατάσταση πρασίνου. Στο ίδιο τμήμα δημιουργείται επίσης διαχωριστική νησίδα με λωρίδα αριστερής στροφής.
Σημειώνεται ότι στον άξονα αυτό δεν υπάρχει ποδηλατοδρόμος. Επίσης σε όλο το μήκος της παρέμβασης τοποθετείται οδηγός τυφλών.
Σε όλες τις διαβάσεις τα κράσπεδα ¨βυθίζονται” και δημιουργούνται ράμπες ΑΜΕΑ.

Γ. Οδικός Άξονας Α. θράκης (από ΟΠ 222 (πλατεία Εμπορείου) έως ΟΠ 215α).
Η οδός αυτή έχει πλάτος 14,00μέτρα και η κίνηση σε αυτή σήμερα γίνεται αμφίδρομα.
Η ανάπλαση του άξονα αυτού από την πλατεία Εμπορείου έως την συμβολή της οδού με την οδό Α. Αργυρού (πριν την διασταύρωση) συμπεριλαμβάνει την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, την κατασκευή, κατά διαστήματα θέσεων φορτοεκφόρτωσης μήκους 12,00 μέτρων και εσοχές στάθμευσης πλάτους 2,20 μέτρων.
Η κίνηση των οχημάτων γίνεται αμφίδρομα σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,20 μέτρων.
Ανάπλαση Ανατ. Θράκης (άποψη)

Στις διασταυρώσεις του άξονα αυτού με τις οδούς που συμβάλλουν, δημιουργούνται τοπικές διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων και νησίδες πρασίνου από όπου γίνεται και η διέλευση των πεζών.
Η ζώνη ελεύθερης όδευσης των πεζών είναι παντού κατ' ελάχιστο 2,70 μέτρα. Εντός της ζώνης αυτής τοποθετείται και ο οδηγός τυφλών με τους περιορισμούς που προαναφέρθηκαν.
Στον άξονα αυτό δεν υπάρχει ποδηλατοδρόμος.

Δ. Οδός Παπαπαύλου
Η οδός αυτή έχει πλάτος 14,00 μέτρα και η κίνηση σε αυτή σήμερα γίνεται σε μία κατεύθυνση από την συμβολή με την πλατεία Εμπορείου έως την οδό Ε. Αντίστασης. Αυτό είναι και το τμήμα της οδού που περιλαμβάνεται στην παρούσα μελέτη.
Γενικά, ανακατασκευάζονται τα πεζοδρόμια με νέα υλικά, όμοια με αυτά των προηγούμενων αξόνων. Η κίνηση των οχημάτων γίνεται όπως και σήμερα σε μία κατεύθυνση με πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 4,80 μέτρα. Προβλέπεται επίσης, παράπλευρη στάθμευση των οχημάτων, πλάτους 2,20 μέτρων μόνο στην μία πλευρά του οδοστρώματος.
Επίσης, σε όλες τις διασταυρώσεις δημιουργείται «λαιμός», δηλαδή τοπική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, για την ασφάλεια όλων των διερχόμενων.
Η ελεύθερη λωρίδα όδευσης πεζών κυμαίνεται από 3,30 έως 3,35 μέτρα/ Εντός της ζώνης αυτής τοποθετείται και ο οδηγός τυφλών. Στο τμήμα αυτό δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος.

Ε. Οδός Κωνσταντινουπόλεως.
Η οδός αυτή έχει πλάτος 12,00μέτρα και η κίνηση σε αυτή σήμερα γίνεται σε μία κατεύθυνση από την συμβολή με την οδό Ε. Αντίστασης έως την πλατεία Εμπορείου. Αυτό είναι και το τμήμα της οδού που περιλαμβάνεται στην παρούσα μελέτη. Η οδός αυτή αποτελεί σήμερα μαζί με την προαναφερόμενη οδό Παπαπαύλου ένα ζεύγος μονοδρόμων. Η λειτουργία αυτή διατηρείται και μετά τις παρεμβάσεις που προτείνονται στη μελέτη.
Γενικά, ανακατασκευάζονται τα πεζοδρόμια με νέα υλικά, όμοια με αυτά των προηγούμενων αξόνων. Η κίνηση των οχημάτων γίνεται όπως και σήμερα σε μία κατεύθυνση με πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 3,20 μέτρα. Προβλέπεται επίσης, στάθμευση των οχημάτων σε εσοχές, πλάτους 2,20 μέτρων μόνο εκατέρωθεν του οδοστρώματος. Κατά περίπτωση η στάθμευση αντικαθίσταται από εσοχές για φορτοεκφόρτωση ή στάση λεωφορείου.
Επίσης, σε όλες τις διασταυρώσεις δημιουργείται είτε «λαιμός», δηλαδή τοπική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, είτε νησίδες διαχωρισμού κίνησης οχημάτων, για την ασφάλεια όλων των διερχόμενων.
Η ελεύθερη λωρίδα όδευσης πεζών είναι 2,20 μέτρα σε κάθε πλευρά των πολυγώνων. Εντός της ζώνης αυτής τοποθετείται και ο οδηγός τυφλών. Στο τμήμα αυτό δεν υπάρχει ποδηλατοδρόμος.

Ζ. Οδός 20ης Σεπτεμβρίου.
Η οδός αυτή πλάτους 12,00 μέτρων ενώνει του δύο βασικούς άξονες, Α. (Οδικός Άξονας Βενιζέλου-Β.Βασιλείου- Εθν.Αντίστασης) και Β. (Οδικός Άξονας Μ. Αλεξάνδρου) που περιλαμβάνονται στην παρούσα μελέτη και γενικότερα, μαζί με το ζεύγος μονοδρόμων που προαναφέρθηκε ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός και δίνεται μια συνέχεια στην κίνηση πεζών και οχημάτων.
Γενικά, ανακατασκευάζονται τα πεζοδρόμια με νέα υλικά, όμοια με αυτά των προηγούμενων αξόνων. Η κίνηση των οχημάτων γίνεται όπως και σήμερα σε μία κατεύθυνση με πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 3,20 μέτρα. Προβλέπεται επίσης, στάθμευση των οχημάτων σε εσοχές, πλάτους 2,20 μέτρων μόνο εκατέρωθεν του οδοστρώματος. Κατά περίπτωση η στάθμευση αντικαθίσταται από εσοχές για φορτοεκφόρτωση.
Η ελεύθερη λωρίδα όδευσης πεζών κυμαίνεται από 2,30 έως 4,30 μέτρα. Εντός της ζώνης αυτής τοποθετείται και ο οδηγός τυφλών. Στο τμήμα αυτό δεν υπάρχει ποδηλατοδρόμος.

1.2. Επιλογή υλικών
Η επιλογή των υλικών έγινε με βάση την αισθητική τελειότητα, την αντοχή και την διάρκεια στο χρόνο, καθώς και την εναρμόνιση με το περιβάλλον και τις κυκλοφοριακές απαιτήσεις. Επίσης, λήφθηκε υπόψη ο σύγχρονος χαρακτήρας της πόλης.
Για τους λόγους αυτούς επιλέχθηκαν κυρίως φυσικά υλικά με αντοχή αλλά και σύγχρονη αισθητική, όπως οι διάφοροι γρανίτες που περιγράφονται αναλυτικά στο τιμολόγιο της μελέτης. Επίσης, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην σαφή οριοθέτηση των κινήσεων με εναλλαγή των υλικών.
Έτσι, για τον ποδηλατοδρόμο επιλέχθηκε ένα έγχρωμο ασφαλτικό που εξασφαλίζει την οπτική συνέχεια και παράλληλα δημιουργεί συνθήκες άνεσης στους χρήστες λόγω της ελαστικότητάς του. Ο διάδρομος αυτός διαχωρίζεται από τις ζώνες πρασίνου και την ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών με γρανιτικές μπορντούρες πλάτους 0,15μ.
Το πεζοδρόμιο κατασκευάζεται με τσιμεντόπλακες, γρανιτόπλακες γκρί χρώματος και τύπου citro. Όλοι οι χώροι φορτοεκφόρτωσης διαχωρίζονται από την λωρίδα κυκλοφορίας τόσο υψομετρικά όσο και οπτικά με την επιλογή κατάλληλου κυβόλιθου για την επίστρωσή τους.

1.3. Ασφάλεια πεζών και ΑμεΑ
Η ασφάλεια στην μετακίνηση των πεζών επιτυγχάνεται με την διαγράμμιση όλων των διαβάσεων των κύριων οδικών αξόνων και την δημιουργία «λαιμού», ειδικής διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων στις διασταυρώσεις. Όπου υπάρχουν νησίδες οι μετακινήσεις διοχετεύονται μέσα από αυτές για την προστασία των πεζών.
Σε κάθε διασταύρωση τοποθετούνται κιγκλιδώματα ώστε να αποτρέπεται η μετακίνηση των πεζών από άλλες θέσεις εκτός των διαβάσεων. Σε διασταυρώσεις όπου η κίνηση των οχημάτων στον κάθετο δρόμο είναι μικρή, πεζοί και ποδηλάτες διασχίζουν τον δρόμο ισόπεδα, δηλαδή στο ύψος του πεζοδρομίου και παράλληλα δημιουργείται ράμπα εισόδου-εξόδου για τα οχήματα.
Στην περιοχή του ποδηλατοδρόμου, τα κιγκλιδώματα αντικαθίστανται από κολωνάκια. Σε όλες τις περιοχές που απαιτείται μείωση της ταχύτητας των οχημάτων τοποθετούνται αντιθαμβωτικά πετάσματα. Όλες οι ανισοσταθμίες γεφυρώνονται με ράμπες κατάλληλες για ΑμεΑ.
Σε όλο το μήκος της

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ