Η Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών, κα Ελίζα Βόζεμπεργκ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η εικόνα των βαθμολογικών επιδόσεων στις πανελλαδικές εξετάσεις καταδεικνύει ότι ‘’ενός κακού προηγηθέντος μύρια έπονται’’.
Η κατάργηση της βάσης του 10 οδήγησε μέτριους μαθητές σε ελαστικοποίηση της προσπάθειάς τους, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί ο αριθμός των υποψηφίων οι οποίοι έγραψαν κάτω από τη βάση. Παρατηρείται, έτσι το φαινόμενο, χιλιάδες γραπτά -σχεδόν 18.000 περισσότερα απ’ ό,τι πέρυσι- να έχουν αξιολογηθεί με μονοψήφιους βαθμούς, ενώ αναμένεται να εισαχθούν φέτος 14.000 υποψήφιοι πιο πολλοί, λόγω του ανοίγματος των θυρών.
Η πολιτική αυτή, της ανεξέλεγκτης – ουσιαστικά – εισαγωγής σε Ανώτατες Σχολές οδηγεί στην υποβάθμιση των σπουδών και, παράλληλα, δίνει το ‘’φιλί της ζωής’’ σε Τμήματα τα οποία δεν έχουν καμία σύνδεση με την αγορά εργασίας.
Πολλοί υποψήφιοι που εισάγονται με 3, 4 ή 5, είναι προφανές ότι στοχεύουν μόνο στη δυνατότητα αναβολής στράτευσης και εγκαταλείπουν τις σπουδές τους αμέσως μετά την ΄΄εικονική΄΄ εγγραφή τους στις Σχολές.
Είναι απορίας άξιον, πώς η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την ώρα που εφαρμόζει αυτή τη συγκεκριμένη πολιτική, εξαγγέλλει… συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων!
Εννέα μήνες μετά, όφειλε η κα Υπουργός να έχει ξεκαθαρίσει τους στόχους και τους άξονες της πολιτικής, που επιθυμεί να εφαρμόσει, αλλά και να γνωρίζει επακριβώς τι προτίθεται να πράξει.
Το ιδανικό θα ήταν, βέβαια, να είχε προχωρήσει, ήδη, σε πράξεις».
Δήλωση Ευρωβουλευτή Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου, μέλους της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για τα στατιστικά στοιχεία που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τις βαθμολογίες των Πανελληνίων Εξετάσεων.
«Τέσσερα χρόνια μετά την υιοθέτηση της ρύθμισης αυτής, δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του δέκα πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στο λύκειο ή τα τριτοβάθμια ιδρύματα». Αυτά δήλωνε η Υπουργός Παιδείας αμέσως μετά την κατάργηση της βάσης του 10 τον Απρίλιο.
Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε χθες στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία αναφορικά με τις βάσεις εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Όπως ανακοινώθηκε:
· Για την εισαγωγή σε κάποια ΑΕΙ αρκεί μέσος όρος βαθμολογίας γύρω στο 6. Ο αντίστοιχος μέσος όρος για την εισαγωγή στα πιο χαμηλόβαθμα ΤΕΙ θα είναι περίπου στο 4.
· Περίπου 10 με 12 χιλιάδες μελλοντικοί φοιτητές και σπουδαστές δεν κατόρθωσαν να πάρουν μέσο όρο βαθμολογίας στα μαθήματα που εξετάστηκαν ίσο ή μεγαλύτερο του δέκα.
· Το 16, 4 % των υποψηφίων, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με πέρυσι, έλαβε μέσο όρο βαθμολογίας από 0 – 5.
Θεωρεί η Υπουργός Παιδείας ότι τα στοιχεία αυτά δείχνουν άνοδο της ποιότητας σπουδών στο Λύκειο και ότι συμβάλουν στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;
Είναι σαφές ότι η κατάργηση της βάσης του δέκα εγείρει εκ των πραγμάτων ερωτηματικά για το κατά πόσο μαθητές που θα εισαχθούν στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ της χώρας με ιδιαίτερα χαμηλούς βαθμούς μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς ταυτόχρονα αυτό να συνιστά ποιοτική υποβάθμισή της.
Εφιστούμε την προσοχή του Υπουργείου Παιδείας για αποφάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανώτατη εκπαίδευση, αποδυναμώνοντας τη σημασία της επιστήμης και της έρευνας και απειλώντας επί της ουσίας την ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου