Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

Με απεργίες απειλούν και οι βενζινοπώλες και οι πρατηριούχοι Read more: Με απεργίες απειλούν οι βενζινοπώλες και οι πρατηριούχοι


Προβλήματα στην ομαλή τροφοδότηση της αγοράς προκαλεί η απεργία διαρκείας που ξεκίνησαν από τα μεσάνυχτα της Κυριακής οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημοσίας Χρήσεως, αντιδρώντας στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που προβλέπει την απελευθέρωση των μεταφορών και το άνοιγμα του επαγγέλματός τους. Ο Υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, που έδωσε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο των μεταφορών, κάλεσε τους ιδιοκτήτες των φορτηγών να συναισθανθούν τις ευθύνες τους. Εν τω μεταξύ με απεργία απειλούν και οι πρατηριούχοι, αντιδρώντας στην πρόβλεψη νομοσχεδίου του Υπουργείου Μεταφορών για την κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας στην ίδρυση και λειτουργία των πρατηρίων υγρών καυσίμων από χώρους συνάθροισης κοινού.

Ουρές στα πρατήρια

Αναστάτωση, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου, προκαλούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων. Από τα μεσάνυχτα έχει σταματήσει ο ανεφοδιασμός των πρατηρίων και έχουν ακινητοποιηθεί πάνω από 30.000 φορτηγά και βυτιοφόρα, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ελλείψεις στην αγορά και να σχηματίζονται ουρές σε βενζινάδικα, τα οποία το ένα μετά το άλλο στεγνώνουν.

Η αιφνιδιαστική απεργία των οδηγών έσπειρε τον πανικό στους οδηγούς. Εν όψει διακοπών οι περισσότεροι έσπευσαν να φουλάρουν αδειάζοντας έτσι μια ώρα αρχύτερα τις δεξαμενές των πρατηρίων που ούτε και αυτά είχαν προλάβει να γεμίσουν επαρκώς. Μέχρι και το μεσημέρι πάνω από τα μισά βενζινάδικα της Αττικής είχαν αδειάσει.

Την επιγραφή «βενζίνη τέλος» αναρτούν από το πρωί και πολλά πρατήρια υγρών καυσίμων στη Μακεδονία και τη Θράκη.

Εν τω μεταξύ φαίνεται πως ούτε οι ιδιωτικές εταιρείες μεταφοράς καυσίμων μπορούν να ξεμπλοκάρουν την κατάσταση αφού οι οδηγοί έχουν κλείσει σύμφωνα με πληροφορίες και τα διυλιστήρια.

Ουρές εκτός απο τα βενζινάδικα παρατηρούνται και στην εθνική οδό Από το πρωί άρχισαν να παρατάσσονται δεκάδες φορτηγά στην έξοδο της εθνικής Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης δημιουργώντας σοβαρή ανάσχεση στην κυκλοφορία και αναγκάζοντας τα αυτοκίνητα να κινούνται αργά από τις τρεις γέφυρες και μέχρι την Τατοίου όπου και έχουν σταθμεύσει τα οχήματά τους οι διαμαρτυρόμενοι οδηγοί.

Σοβαρά προβλήματα εκτός από την τροφοδοσία της αγοράς με βενζίνη, αναμένονται και στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια καθώς σύμφωνα με πληροφορίες οι ιδιοκτήτες φορτηγών σκοπεύουν να σταματήσουν και στα πλοία την προμήθεια καυσίμων.

Κινητοποιήσεις προαναγγέλλουν και οι βενζινοπώλες

Απόφαση για «άμεσες κινητοποιήσεις των βενζινοπωλών» προαναγγέλλει και η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, το Διοικητικό Συμβούλιο της οποίας θα συνεδριάσει εκτάκτως την Τρίτη το μεσημέρι για να πάρει τις τελικές αποφάσεις.

Οι βενζινοπώλες διαμαρτύρονται για την ουσιαστική κατάργηση των αποστάσεων ασφαλείας στην ίδρυση και λειτουργία των πρατηρίων υγρών καυσίμων από χώρους συνάθροισης κοινού, με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Σε ανάλογο μήκος κύματος και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων με έγγραφό τους προς το υπουργείο Μεταφορών δηλώνει ότι στην περίπτωση που το νομοσχέδιο κατατεθεί στη Βουλή χωρίς να ληφθούν υπόψην οι θέσεις του κλάδου τότε θα προχωρήσει σε κλείσιμο των πρατηρίων.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Σήμερα ο Υπουργός Υποδομών παρουσίασε το νομοσχέδιο εκσυγχρονισμού των μεταφορών.

Όπως δήλωσε ο Δημήτρης Ρέππας, το νομοσχέδιο εκσυγχρονίζει το πλαίσιο για την έκδοση άδειας σε φορτηγά δημόσιας χρήσης καθώς όπως τόνισε αυτό δεν έχει αλλάξει από το 1971, με αποτέλεσμα ο κλάδος αυτός να θεωρείται πλέον κλειστό επάγγελμα.

Το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει:

  • Πρόσβαση οποιουδήποτε στο επάγγελμα και απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών ΦΔΧ.
  • Δημιουργία ενός νέου σύγχρονου συστήματος χορήγησης αδειών
  • Απελευθέρωση του κομίστρου, ενίσχυση του ανταγωνισμού για καλύτερες υπηρεσίες και χαμηλότερες τιμές
  • Οργάνωση των μεταφορέων σε εταιρίες
  • Παροχή κινήτρων για επενδύσεις
  • Δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, και
  • Οργάνωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με ένα σύγχρονο τρόπο.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, τα κριτήρια για την έκδοση άδειας είναι η οικονομική δυνατότητα του υποψηφίου, η επαγγελματική του επάρκεια, η ύπαρξη υποδομών και η καλή φήμη. Με το νομοσχέδιο καταργούνται οι τέσσερις κατηγορίες εμπορευματικών μεταφορών, δηλαδή οι εθνικές, οι διεθνείς, οι νομαρχιακές και των υγρών καυσίμων και θα υπάρχουν στο εξής δυο κατηγορίες οι εθνικές και οι διεθνείς. Οι έχοντες άδεια διεθνών μεταφορών θα μπορούν να εκτελούν έργο και σε εθνικό επίπεδο.

Σε ό,τι αφορά τις υπάρχουσες άδειες, που είναι και το επίμαχο σημείο για την απεργία που πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ στο νομοσχέδιο προβλέπεται μια μεταβατική περίοδος τριών ετών, κατά την οποία απελευθερώνεται η έκδοση αδειών, ενώ η ειδική εισφορά απομειώνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις και συγκεκριμένα 30% από την 1.1.2011, 35% από την 1.1.2012 και 35% από την 1.1.2013 και τελικά μηδενίζεται. Για πρώτη φορά, καθορίζεται το ύψος της αδείας ενός φορτηγού. Συγκεκριμένα, για τον πρώτο τόνο η εισφορά είναι 10.000 ευρώ, από δύο έως εφτά τόνους 2.000 ο κάθε τόνος και από εφτά έως 40, 1.500 ευρώ ο τόνος, γεγονός που σημαίνει ότι για ένα φορτηγό 40 τόνων, η συνολικά αξία είναι 71.400 ευρώ. Αντίστοιχα, για ένα βυτιοφόρο 40 τόνων η αξία της άδειας ανέρχεται στα 102.000 ευρώ.

Ο κ. Ρέππας απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε, ότι η αξία των αδειών που υπάρχουν σήμερα θα μπορεί να κατατεθεί ως κεφάλαιο στην εταιρία που θα δημιουργηθεί. Πρόσθεσε επίσης, ότι μέχρι τώρα οι άδειες χορηγούντο σε πρόσωπα, ενώ στο εξής θα ανήκουν σε εταιρίες. Εάν η καινούργια άδεια δεν χρησιμοποιηθεί μέσα σε ένα πεντάμηνο, ο κάτοχος θα πρέπει να πάει και πάλι στη Νομαρχία για την ανανέωσή της.

Αναφερόμενος στην απεργία ο κ. Ρέππας τόνισε ότι είναι αναφαίρετο το δικαίωμα της απεργίας, αλλά ο καθένας θα πρέπει να αντιληφθεί ότι υπάρχουν και υποχρεώσεις έναντι της κοινωνίας. Σχετικά με τις ελλείψεις που πρόκειται να προκληθούν στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ο κ. Ρέππας συνέστησε ψυχραιμία και υπενθύμισε, πως οι εταιρίες πετρελαιοειδών έχουν δικά τους οχήματα που μπορούν να προμηθεύσουν τα πρατήρια.

Πρόσθεσε επίσης, ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, αν και απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστράτευσης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση ακολουθεί πάντα τις δημοκρατικές διαδικασίες. Κάλεσε επίσης τους επαγγελματίες, να διαβάσουν καλά το νομοσχέδιο και να καταλάβουν πως είναι προς το συμφέρον τους.

Σε ό,τι αφορά για τα πρατήρια υγρών καυσίμων, καταργείται ο περιορισμός που υπάρχει σήμερα, που είναι ελάχιστη απόσταση το ένα από το άλλο 200 μέτρα και ο μόνος περιορισμός που υπάρχει είναι να λειτουργούν σε απόσταση τουλάχιστον 50 μέτρων, από χώρους όπου συνωστίζονται πάνω από πενήντα άτομα. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι βενζινάδικα που σήμερα λειτουργούν σε πολυκατοικίες, ξενοδοχεία και άλλους τέτοιους παρόμοιους χώρους θα πρέπει να απομακρυνθούν. Για το σκοπό αυτό, δίνεται δωδεκαετής προθεσμία για τη μετακόμιση των πρατηρίων αυτών.

Αντιδράσεις

Έκκληση προς τους απεργούς να μην τινάξουν στον αέρα την ελληνική οικονομία σε μια κρίσιμη στιγμή για τη χώρα, έκανε ο εκπρόσωπος της ΝΔ Πάνος Παναγιωτόπουλος και κάλεσε την κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της και με ειλικρινή δημόσιο διάλογο με όλους, να βρεθεί εδώ και τώρα λύση στο πρόβλημα.

«Δε μπορούμε να πούμε ότι συμπίπτουμε σε όλα τα αιτήματα τα οποία προβάλλονται, διότι δεν αρκεί να παλεύεις με τις συνέπειες της αγοράς. Πρέπει να παλεύεις εναντίον της ίδιας της αγοράς διότι όταν υπάρχει αγορά οι συνέπειες δεν αντιμετωπίζονται. Δεν θα δεχτούμε όμως σε καμία περίπτωση την απεργοσπαστική τοποθέτηση της κυβέρνησης, η οποία δεν θέλει τις απεργίες γιατί ακριβώς θέλει να ευνοήσει τη συγκέντρωση σε λιγότερα χέρια των πηγών της κερδοφορίας και του πλουτισμού και πάνω απ’ όλα θέλει να τσακίσει κυριολεκτικά το δικαίωμα στην απεργία», τόνισε η γγ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα.

«Να πρυτανεύσει η λογική», ζήτησε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος,αναφερόμενος στην απεργία των μεταφορέων, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «η συντεχνία των ΔΧ Φορτηγών αποφασίζουν να στραγγίξουν την αγορά δημιουργώντας προβλήματα τόσο στην μεταφορά εμπορευμάτων όσο και στη διακίνηση τουριστών με την έλλειψη καυσίμων που θα δημιουργήσει η απεργιακή κινητοποίηση».

Να δοθεί σε κάθε κάτοχο παλαιάς άδειας μια άδεια δωρεάν, ώστε να διπλασιαστεί η προσφορά και να μειωθεί το κόστος μεταφοράς και να δοθεί το δικαίωμα σε όσους βενζινοπώλες το επιθυμούν και έχουν την οικονομική δυνατότητα, να διαθέτουν βυτιοφόρα για να εξυπηρετούν την επιχείρησή τους, ώστε να μειώνουν το κόστος λειτουργίας και την τιμή των καυσίμων, πρότεινε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, προκειμένου να αρθεί το αδιέξοδο στις μεταφορές λόγω της απεργίας.

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Β. Κορκίδης τονίζει ότι ο τρόπος και ο χρόνος των μεταρρυθμίσεων αντί να λύνει προβλήματα της αγοράς, αντίθετα δημιουργεί περισσότερα. Η Συνομοσπονδία απευθύνει έκκληση προς τις δύο πλευρές, αλλά ιδιαίτερα προς τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους προς το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών και να αποκατασταθεί άμεσα η ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Πηγή:ΕΡΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ