Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

Ε. Λ. Μ. Ε. Σ .Μια οφειλόμενη απάντηση

Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Σερρών πάντοτε επεδίωκε και θα εξακολουθεί να επιδιώκει τη συνεργασία με τους γονείς και τους Συλλόγους Γονέων στους αγώνες του για καθολική δημόσια δωρεάν παιδεία σε όλες τις βαθμίδες, που θα παρέχει μόρφωση, καλλιέργεια και εφόδια σε όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς, με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία. Θα εξακολουθήσει με την αρωγή των Γονέων να διεκδικεί λιγότερους μαθητές ανά τμήμα, ουσιαστική εκπαίδευση που θα επιτρέπει τη στήριξη των μη οικονομικά προνομιούχων μαθητών και των οικογενειών τους, καθώς και ουσιαστική επιμόρφωση των καθηγητών τους.
Εντύπωση όμως προκαλεί η κριτική που μας ασκείται με αφορμή την καταγγελία μας που αφορούσε το Διευθυντή της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών ως προς τη φρασεολογία και τη συνδικαλιστική μας συμπεριφορά, η οποία κατά την άποψη του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Γονέων δεν ενδείκνυται ως παράδειγμα για τους μαθητές μας.
Με αφορμή λοιπόν αυτήν την αναφορά θα θέλαμε να θέσουμε το εξής ερώτημα προς το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας: θέλουν έναν εκπαιδευτικό που να διδάσκει με τη στάση του την υποτέλεια, την υποταγή και τη δουλοπρέπεια προς τους διοικητικά ανωτέρους τους, όταν αυτοί αυθαιρετούν, ή ένα σκεπτόμενο εκπαιδευτικό που αντιστέκεται, αγωνίζεται, παλεύει για το δίκιο του και για το δίκιο των συναδέλφων του, όταν αυτοί αντιμετωπίζουν την αυθαιρεσία της εξουσίας;
Σας γνωρίζουμε λοιπόν ότι, επειδή για μας η δημοκρατία είναι όχι μόνο πολιτική, αλλά κυρίως παιδαγωγική επιλογή, είναι τρόπος ζωής που πραγματώνεται με το διάλογο, τη διαφωνία και τον πλουραλισμό των απόψεων και όχι εγχειρίδιο καθωσπρεπισμού προς διοικητικά ανωτέρους, εμείς αγωνιζόμαστε να δώσουμε στους μαθητές μας όχι παιδεία υπηκόων, αλλά παιδεία που διαμορφώνει πολιτικό ήθος. Αυτό άλλωστε μας επιβάλλει και το μάθημα της Αντιγόνης του Σοφοκλή και όχι μόνον. Αυτό μας επιτάσσουν και οι μεγάλοι θεωρητικοί της πολιτικής που επέμεναν στο ρόλο της παιδείας: ο Θουκυδίδης και ο Αριστοτέλης, οι οποίοι με λίγα λόγια θεωρούσαν ότι, αν η δημοκρατία δε λειτουργούσε καλά, υπόλογη γι΄ αυτό σε τελευταία ανάλυση ήταν η παιδεία, όπως λέει και η Ζακλίν ντε Ρομιγύ.
Σας υπενθυμίζουμε ότι βαδίζουμε κρατώντας το νήμα της Αντιγόνης, που με την επαναστατική ισχύ ενός θαρραλέου ατόμου αντιτάσσει στον αυθαίρετο λόγο της εξουσίας του Κρέοντα το δικό της λόγο της ηθικής και της ελευθερίας. Μιλάμε αυτή τη γλώσσα που βοηθά το σημερινό άνθρωπο να κρίνει το «είναι» και όχι το «φαίνεσθαι». Που τον βοηθά να αντιστέκεται στην ευτελιστική γοητεία της εξουσιαστικής γλώσσας, καταγγέλλοντας τον αυταρχισμό και την αυθεντία.
Βαδίζουμε στο δρόμο του Αισχύλου που στον «Προμηθέα Δεσμώτη» καταγγέλλει τον ιδεολογικό πράκτορα του δυνάστη Δία ως φερέφωνο της παντοδυναμίας του και ανοίγει το δρόμο στον ελεύθερο άνθρωπο όχι μόνο απέναντι στο δεσποτισμό των ανθρώπων, αλλά και στο δεσποτισμό των θεών.
Απέναντι σε αυτόν το δεσποτισμό μιας ιεραρχίας που αυθαιρετεί αντιστεκόμαστε και εμείς με την ευαισθησία του δασκάλου που αγωνίζεται για το δίκιο. Κι αν η δική σας ευαισθησία εξαντλείται μόνο για το Δ/ντή της Β/θμιας Εκπαίδευσης, ώστε να καταδικάζετε το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε., γιατί δεν επιδείξατε την ίδια ευαισθησία και για τη συνάδελφό μας που αδίκως διασύρθηκε και αδίκως διώκεται πειθαρχικά, παρότι έχει στο πλευρό της την αμέριστη συμπαράσταση του Συλλόγου Γονέων του 3ου Γυμνασίου Σερρών, που με ανακοίνωσή του εξυμνεί το παιδαγωγικό της έργο;
Σε τέτοιες περιστάσεις θέλουμε να μας κρίνουν οι μαθητές μας. Θέλουμε να αναζητούν πειστήρια για την υπεροχή των δασκάλων τους στον αγώνα μας για το δίκιο, στον αγώνα μας για μια καλύτερη παιδεία, στη συνέπεια με την οποία υπηρετούμε αυτές τις αρχές. Και τότε μόνον θεωρούμε ότι θα κερδίσουμε το σεβασμό τους για το έργο και το ρόλο μας ως δασκάλων, γιατί όπως έγραφε ο Άγγελος Τερζάκης ο σεβασμός «δεν είναι επιταγή χωρίς αντίκρυσμα». Για να συμπληρώσει παρακάτω ότι «ανατέλλει μια εποχή, όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος θα ξέρει πως το δύσκολο δεν είναι ν΄ ανέβεις, αλλά να σταθείς. Πως η πολιτεία σου και μόνη θα σε στηρίζει, όχι ο τίτλος».
Επειδή λοιπόν δεν προσκυνάμε τίτλους, αλλά σεβόμαστε τους ανώτερους λειτουργούς της εκπαίδευσης, μόνο όταν έχουμε πειστήρια για το έργο τους, δηλώνουμε ότι εξακολουθούμε να μην είμαστε ευτυχείς για την πρόοδο που εσείς θεωρείτε ότι έχει φέτος συντελεστεί, μιας και τα προβλήματα των παιδιών που φοιτούν στα ειδικά σχολεία περιμένουν ακόμη τη λύση τους. Επανειλημμένως φορείς, οι Σύλλογοι Γονέων των σχολείων και μεμονωμένοι γονείς δημοσιοποίησαν την αναγκαιότητα πρόσληψης λογοθεραπευτή, για να μάθει στα παιδιά αυτά μια ελληνική λεξούλα. Ανέδειξαν τη θυσία των γονιών να πληρώνουν από την τσέπη τους πισίνα ιδιωτικού ξενοδοχείου και τόσα άλλα. Στον αγώνα αυτών των γονιών δεν εκδηλώθηκε η ευαισθησία της ομοσπονδία σας.
Και μιας και ο δρόμος για το σχολείο που θα χωράει τα όνειρα όλων των παιδιών είναι πολύ μακρύς ακόμα, το συνδικάτο των καθηγητών θα συγκρούεται, θα αγωνίζεται και θα παλεύει, δίνοντας ταυτόχρονα και μάθημα ζωής στους μαθητές του. Γιατί, όπως λέει και ένας σοφός, «κανένας δεν μπορεί να χτίσει για λογαριασμό σου το γεφύρι απ΄ όπου χρωστάς να περάσεις το ρεύμα της ζωής….».
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΤΣΑΝΗΣ ΖΑΧΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΒΒΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ