Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Τα αιτήματα της Ν.Α. Σερρών προς τον Υφυπουργό κ. Ι. Μαγκριώτη

Μακρά συνεργασία με τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη είχε ο Νομάρχης Σερρών κ. Στέφανος Φωτιάδης, κατά την επίσκεψη του κ. Υπουργού στον Νομό, σήμερα Παρασκευή 26 Μαρτίου.
Ο κ. Νομάρχης υποδέχτηκε τον κ. Υφυπουργό στο Στρυμονικό και τον συνόδευσε στα τμήματα της υπό κατασκευής καθέτου στην Εγνατία (Ε.Ο. Σερρών – Θεσσαλονίκης) καθώς και στην περιφερειακή οδό των Σερρών.
Στη συνέχεια, οι δύο άντρες έφτασαν στο Διοικητήριο, όπου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τους Βουλευτές του Νομού, τους Δημάρχους, τον Πρόεδρο της «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.», τους επικεφαλής των παρατάξεων στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και τους εκπροσώπους των παραγωγικών και τεχνικών φορέων.

Το υπόμνημα του Νομάρχη

Ο κ. Νομάρχης παρέδωσε στον κ. Μαγκριώτη, υπόμνημα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, το οποίο επικεντρώνεται στα προβλήματα σχετικά με έργα και δράσεις που απαιτούνται και υπάγονται στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Το πλήρες κείμενο του υπομνήματος έχει ως εξής:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με αφορμή την επίσκεψη σας στις Σέρρες, σας υποβάλλω το παρών υπόμνημα το οποίο αφορά στην κατάσταση και τα προβλήματα των οδικών αξόνων του νομού μας, αλλά και των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων.
Κύριο χαρακτηριστικό των προβλημάτων του εκτεταμένου δικτύου αποτελεί η ανάγκη μεγάλων παρεμβάσεων συντήρησης, η ολοκλήρωση κρίσιμων έργων αλλά και η δρομολόγηση άλλων που θα συμβάλλουν στην άρση της απομόνωσης σημαντικών γεωγραφικών περιοχών του.
Κατά την αξιολόγηση τους θα πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερα υπόψη το γεγονός της μη παρέμβασης των υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο εθνικό οδικό δίκτυο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα με ορατές αρνητικές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια.
Από την άλλη πλευρά, η διεξαγωγή διεθνούς μεταφορικού έργου στον κάθετο άξονα αλλά και εντός του επαρχιακού οδικού δικτύου αρμοδιότητας μας, προκαλεί τεράστιες ανάγκες σε συντηρήσεις λόγω των εκτεταμένων φθορών που προκαλούνται.
Αναφορικά με τα αντιπλημμυρικά έργα απόλυτης προτεραιότητας, επιβεβλημένες θεωρούνται οι παρεμβάσεις στα σημεία εκείνα τα οποία εμφανίζουν επανάληψη των πλημμυρικών φαινομένων με συνέπεια τα υψηλά κόστη κατασταλτικής αντιμετώπισης τους.

ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Λαμβάνοντας υπόψη την άρση της απομόνωσης και κυρίως την άρση της επικινδυνότητας του επαρχιακού δικτύου Νιγρίτας – Στρυμονικού, ζητούμε την ένταξη του έργου στο Π.Ε.Π. συνολικού προϋπολογισμού 20.000.000€. Το έργο διαθέτει απόλυτη ωριμότητα και πληρότητα και είναι έτοιμο προς υποβολή.
Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και το έργο της κατασκευής δυο γεφυρών στον οδικό άξονα Σιδηροκάστρου – Αχλαδοχωρίου συνολικού προϋπολογισμού 2.700.000€, για το οποίο ζητούμε επίσης την ένταξη του στο Π.Ε.Π.. Το έργο διαθέτει απόλυτη ωριμότητα και πληρότητα και είναι έτοιμο προς υποβολή.
Τέλος ζητούμε την ένταξη του έργου κατασκευής γέφυρας στον ποταμό Στρυμόνα, συνολικού προϋπολογισμού 7.000.000€ στο Π.Ε.Π., αμέσως μετά την ολοκλήρωση της οριστικής στατικής μελέτης η οποία εκπονείται από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Συμπληρωματικά προς το έργο αυτό, άμεσης προτεραιότητας θεωρείται και η νέα χάραξη στο τμήμα Νέος Σκοπός- Γέφυρα Στρυμόνα – Μαυροθάλασσα – έξοδος προς Κερδύλλια με στόχο την διέξοδο προς την Εγνατία Οδό της επαρχίας Βισαλτίας και τμήματος της Επαρχίας Σερρών, συμπεριλαμβανομένης της πόλης των Σερρών.

ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ
ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Κρίσιμο ζήτημα το οποίο αφορά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας τόσο του τοπικού αλλά κυρίως του διεθνούς μεταφορικού έργου, αποτελεί η οδός από την Γέφυρα Πετριτσίου του ποταμού Στρυμώνα (σύνθετος κόμβος της καθέτου στην Εγνατία Οδό Θες/νικη – Σέρρες – Προμαχώνα) έως τα όρια με τον νομό Κιλκίς, η οποία, παρότι χαρακτηρίζεται Επαρχιακή, είναι Εθνικής εμβέλειας και χρησιμοποιείται από μεγάλο αριθμό βαρέων οχημάτων, από και προς τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης (Βουλγαρία, Ρουμανία, Τσεχία, Πολωνία), την οποία προτιμούν λόγω των μικρών κατά μήκος κλίσεων και της πεδινής χάραξης, για να κινηθούν προς τη βιομηχανική περιοχή του Κιλκίς, της Θεσσαλονίκης και του Λιμανιού της. Ο σημαντικός αυτός κυκλοφοριακός φόρτος βαρέων οχημάτων έχει ως συνέπεια την υπέρβαση της φέρουσας ικανότητας φορτίων της οδού, αφού δεν είναι κατασκευασμένη για τέτοια κυκλοφορία. Επίσης η οδός διέρχεται δια μέσου των οικισμών με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Έτσι παρουσιάζει μεγάλο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της τροχαίας για τον περιορισμό τους. Στο οδόστρωμα παρουσιάζονται εκτεταμένες βλάβες καθιζήσεων, αλιγατορικών ρωγμών και αποσάθρωσης που επιτείνουν το πρόβλημα. Σημειωτέον ότι στην περιοχή και η κυκλοφορία ΙΧ οχημάτων είναι αυξημένη λόγω της ανάπτυξης του αγροτουρισμού (περιοχή Λίμνης Κερκίνης, όρους Μπέλες). Το μήκος της οδού είναι περί τα σαράντα χιλιόμετρα και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να διαχειριστεί το πρόβλημα καθώς το οδικό δίκτυο του Νομού μας είναι πολύ εκτεταμένο σε σύγκριση με άλλους Νομούς της Χώρας ( 800 Χλμ ), είναι παλαιάς χάραξης και σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή (ομίχλη, παγετός), έχει πολλά προβλήματα. Οι πολίτες της περιοχής είναι αγανακτισμένοι με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το οδικό δίκτυο και τα συνεχή οδικά ατυχήματα το επιβεβαιώνουν. Για την αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων και πρωτίστως για την αύξηση της οδικής ασφάλειας ζητούμε την άμεση παρέμβαση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με την εκτέλεση εκτεταμένων εργασιών συντήρησης και εξυγίανσης του άξονα, καθώς η οδός είναι εθνικής σημασίας.
Επίσης βασική προτεραιότητα αποτελεί η άμεση εκτέλεση του έργου βελτίωσης της Ε.Ο. Σερρών – Δράμας στο τμήμα Λευκοθέας – Όρια Νομού Σερρών, η οποία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό τμήμα του βασικού οδικού δικτύου καθώς υποδέχεται σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο υπερτοπικής σημασίας.
Το μήκος του επαρχιακού οδικού δικτύου που άπτεται της αρμοδιότητάς μας ξεπερνά τα 800 χιλιόμετρα με ποσοστό 75% να είναι παλαιάς χάραξης, χωρίς αξιόλογη συντήρηση και κατά συνέπεια προβληματικό από την άποψη της οδικής ασφάλειας. Το εθνικό οδικό δίκτυο είναι και αυτό στην ίδια κατάσταση, καθώς έχει παρέλθει δεκαετία χωρίς ουσιαστική συντήρηση. Όλο το οδικό δίκτυο του νομού έχει ξεπεραστεί τόσο από τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν, όσο και από τα αξονικά φορτία των βαρέων οχημάτων που έχουν διπλασιαστεί εν σχέση με τον σχεδιασμό των οδικών τμημάτων. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών έχει κατά καιρούς ζητήσει την συνδρομή του αρμόδιου υπουργείου από πόρους του ΤΕΟ, καθώς και της ΠΚΜ, ως λύση για το πρόβλημα, χωρίς όμως σημαντική ανταπόκριση. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, συνέταξε μελέτη δια της Δ.Τ.Υ. και πρότεινε πράξη προς ένταξη με τίτλο «Οδική Ασφάλεια Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Ν. Σερρών» προς το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κεντρικής Μακεδονίας 2000-2006. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας απέρριψε την ένταξη της πράξης με το αιτιολογικό ότι δεν αποτελεί συγκροτημένη επένδυση βασικών υποδομών. Υποβάλαμε και πάλι πρόταση για ωρίμανση μελετών για βελτιώσεις χαράξεων βασικών οδών με το ΕΣΠΑ (2007-2013) χωρίς όμως έως σήμερα να έχουμε κάποια απάντηση από την ΠΚΜ. Αντίθετα πληροφορούμαστε ότι έχουν προχωρήσει παρόμοια προγράμματα σε άλλους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας (Χαλκιδική, Πιερία, Θεσσαλονίκη). Κατόπιν αυτών θεωρούμε την Νομαρχία μας ευρισκόμενη σε δυσχερή θέση και δεδομένου ότι το πρόγραμμα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σερρών δεν έχει τη δυνατότητα διάθεσης σχετικών πιστώσεων, παρακαλούμε για την επιχορήγηση από το σχετικό κονδύλιο του ΤΕΟ για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της Χώρας, προς την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών με το ποσό του 4.000.000,00 Ευρώ για την κάλυψη επειγουσών αναγκών σε οδικά έργα συντήρησης και βελτίωσης της οδικής ασφάλειας του επαρχιακού οδικού δικτύου του Νομού. Διευκρινίζουμε ότι η σχετική πίστωση θα αναλωθεί αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη επειγουσών αναγκών συντήρησης και βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του Νομού. Σε διαφορετική περίπτωση η Νομαρχία δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στα οριζόμενα στο ν. 3481/06 και την Εγκύκλιο 25/06.
Αναφορικά με την ολοκλήρωση της κάθετης οδού Προμαχώνας Θεσσαλονίκη, τμήμα Ριζανά – Λευκώνας δεύτερο υποτμήμα, ζητούμε την άμεση έναρξη των εργασιών με στόχο την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση τους. Επιπρόσθετα κρίνεται επιβεβλημένη η καλύτερη μελέτη τω κόμβων εισόδου και εξόδου προς και από την πόλη των Σερρών, ενώ και με στόχο την πρόσβαση των βαρέως τύπου οχημάτων προς τον υπό κατασκευή Χ.Υ.Τ.Υ. Σερρών, χρειάζεται η άμεση έναρξη της κατασκευής κόμβου στο ύψος του Παλαιοκάστρου. Τέλος απαραίτητη θεωρείται η χωροθέτηση και κατασκευή Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων στο ύψος του δ.δ. Χριστός με στόχο την εξυπηρέτηση της διερχόμενης κυκλοφορίας. Κατά την αξιολόγηση αυτού του αιτήματος θα πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερα υπόψη το γεγονός της μη χωροθέτησης αντίστοιχου Σ.Ε.Α. στην Εγνατία Οδό στο ύψος των Νέων Κερδυλλίων, όπου άλλωστε είχε συντελεσθεί και ανάλογη, για το σκοπό αυτό, απαλλοτρίωση.
Άμεση και επιβεβλημένη κρίνεται η άρση όλων των κακοτεχνιών κατά την κατασκευή της Εγνατίας Οδού στο ίδιο σημείο, όπου τα όμβρια νερά πλημμυρίζουν το δ.δ Ν. Κερδυλλίων, με αποτέλεσμα την πρόκληση βλαβών στον αστικό εξοπλισμό και τις ιδιωτικές περιουσίες.
Η διακοπή της εκτέλεσης των εργασιών κατασκευής του Διευρωπαϊκού Άξονα Σέρρες – Καβάλα, ο οποίος δεν εμφανίζεται πλέον ως κάθετος άξονας στην Εγνατία Οδό, έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά του τμήματα παραμένουν ανολοκλήρωτα. Ως τέτοια θεωρούνται η περιαστική οδός της πόλης των Σερρών, η παράκαμψη της Μεσσοράχης και η παράκαμψη της Λευκοθέας συνολικού μήκους 8,8 χιλιομέτρων (εκτός της περιαστικής). Στον ίδιο άξονα εντάσσεται και η διαμόρφωση του κόμβου του Λευκώνα στην έξοδο προς την Ε.Ο. Σερρών – Θεσσαλονίκης, για τον οποίο επιβεβλημένη θεωρείται η έναρξη της διαδικασίας απαλλοτριώσεων.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών έχει προτάξει την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του νομού ως απόλυτη προτεραιότητα. Προς την κατεύθυνση αυτή επενδύουμε στην αξιοποίηση των οχυρών του Ρούπελ, κατασκευάζοντας τμήματα της οδού πρόσβασης αλλά και συνάπτοντας προγραμματική σύμβαση με το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού για την δημιουργία μουσείου εικονικής πραγματικότητας. Με σκοπό τη διευκόλυνση της πρόσβασης προς το οχυρό απαραίτητη θεωρείται η χρηματοδότηση του έργου ολοκλήρωσης της οδού.

ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ
Το φυσικό ανάγλυφο, η διέλευση των ποταμών Στρυμόνα και Αγγίτη και το μεταβαλλόμενο μικροκλίμα της περιοχής ευνοεί την ανάπτυξη πλημμυρικών φαινόμενων σε εκτεταμένες περιοχές του νομού μας. Στην πράξη έχει αποδειχθεί πως η κατασταλτική αντιμετώπιση των ζημιών που προκαλούνται από τα φαινόμενα αυτά είναι πολλαπλάσια του κόστους κατασκευής των απαραίτητων έργων υποδομής στον τομέα της αντιπλημμυρικής προστασίας.
Προς την κατεύθυνση του περιορισμού του προβλήματος επιδιώκουμε την ένταξη των παρακάτω έργων στο Π.Ε.Π. Κεντρικής Μακεδονίας:
1. Αντιπλημμυρικά έργα συμπλέγματος ρεμάτων Θολού – Νέας Πέτρας, τάφρου Σησαμιάς και Χειμάρρου Καστρόλακκα. Το έργο αφορά σε παρεμβάσεις σε μήκος 14 χιλιομέτρων. Η μελέτη του έργου είναι σε εξέλιξη και χρηματοδοτείται από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
2. Διευθέτηση χειμάρρου Αγίας Βαρβάρας και αντιπλημμυρική προστασία ευρύτερης περιοχής. Το έργο διαθέτει πλήρη μελετητική ωριμότητα και πληρότητα.
3. Διευθέτηση χειμάρρου Νικόκλειας. Το έργο διαθέτει πλήρη μελετητική ωριμότητα και πληρότητα.
Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και το αίτημα της ολοκλήρωσης των εργασιών ενίσχυσης του ανατολικού αναχώματος της Λίμνης Κερκίνης, ενώ η εγκατάσταση βυθοκόρου για τον καθαρισμό της κοίτης του ποταμού Στρυμόνα θεωρείται εξίσου επιβεβλημένη.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ
Στον κρίσιμο τομέα της σχολικής στέγης καταβάλλεται ιδιαίτερα έντονη προσπάθεια στην βελτίωση των υποδομών, σε αντίξοες συνθήκες οι οποίες σχετίζονται με την καθυστέρηση στην εκταμίευση των πιστώσεων από τον Ο.Σ.Κ., εξέλιξη η οποία επιβραδύνει την παραγωγή της σχολικής στέγης στο νομό μας.
Παρακάτω παρατίθενται έργα για τα οποία υπάρχει η αναγκαία μελετητική ωριμότητα και πληρότητα, ενώ για ορισμένα από αυτά απαιτείται η απάλειψη της υποχρέωσης προσαρμογής στο νέο κτιριολογικό πρόγραμμα, στοιχείο που θα επιβραδύνει την ένταξη στο Π.Ε.Π. και την εκτέλεση των έργων:
1. κατασκευή 12θέσιου δημοτικού σχολείου Σκουτάρεως συνολικού π/υ 4.350.000€, το οποίο είναι απόλυτα ώριμο για υποβολή Τ.Δ.Ε.
2. κατασκευή Ε.Π.Α.Λ. Νέας Ζίχνης π/υ 1.000.000€ για το οποίο απαιτείται η απάλειψη της υποχρέωσης προσαρμογής στο νέο κτιριολογικό πρόγραμμα. Σε διαφορετική περίπτωση θα απαιτηθεί πρόσθετος χρόνος προσαρμογής ο οποίος δεν θα επιτρέψει την άμεση ένταξη του έργου και κατά συνέπεια την γρήγορη εκτέλεση του.
3. κατασκευή 16ου δημοτικού σχολείου Σερρών για το οποίο εκκρεμεί η έγκριση της μελέτης με τα δεδομένα του παλαιού κτιριολογικού προγράμματος. Σε διαφορετική περίπτωση θα απαιτηθεί πρόσθετος χρόνος προσαρμογής, δηλαδή η τροποποίηση της μελέτης σε 10θέσιο από 12θέσιο, ο οποίος δεν θα επιτρέψει την άμεση ένταξη του έργου και κατά συνέπεια την γρήγορη εκτέλεση του.
4. κατασκευή 7ου Γυμνασίου Σερρών. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της προσαρμογής υφιστάμενης μελέτης του Ο.Σ.Κ. προκειμένου να υποβληθεί στο Π.Ε.Π. Κεντρικής Μακεδονίας.
Επίσπευση διαδικασιών υλοποίησης στα παρακάτω έργα τα οποία έχουν υπαχθεί στη διαδικασία κατασκευής μέσω Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα:
· 6θεσιο Δημ Σχολείο στη Ροδόπολη του Δ. Κερκίνης Σχετικό έγγραφο ΟΣΚ 337/27-9-2007 ΕΓ-32-Τ2/4641/2006 Προϋπολογισμού 1.700.000.00€

· Κλειστό γυμναστήριο Δήμου Αλιστρατης Σχετικό έγγραφο ΟΣΚ 335/27-9-2007 Προϋπολογισμού 1.500.000.00€

Με την υπ’ αριθμό 595/449/01-10-09 απόφαση του ΔΣ του ΟΣΚ εγκρίθηκε η τακτική επιχορήγηση της Ν.Α. Σερρών για την εκτέλεση έργων σχολικής στέγης για το 2009, στο ύψος των 500.000€.
Επί σειρά ετών η επιχορήγηση αυτή ανερχόταν στο 1.400.000€ ανά έτος. Η Ν.Α. Σερρών όμως έχοντας ως δεδομένο το ύψος αυτών των χρηματοδοτήσεων συμβασιοποίησε αντιστοίχου ύψους έργα τα οποία τώρα αδυνατεί να υλοποιήσει.
Πιστεύουμε ότι η χρηματοδότηση αυτή πρέπει και πάλι να ανέλθει, τουλάχιστον στο ύψος των προηγούμενων ετών. Διαφορετικά παρεμβάσεις όπως: η προσθήκη αιθουσών στο 5ο Γ/Λ Σερρών, η ανέγερση ΕΠΑΛ ΤΕΕ Ηράκλειας, η προσθήκη αιθουσών διδ/λίας στο 2ο Δημ. Σχολ. Νιγρίτας, προσθήκη αιθουσών στο ΕΠΑΛ Ν. Ζίχνης, επέκταση μουσικού Γυμνασίου / Λυκείου Σερρών, η επισκευή , συντήρηση και διαμόρφωση χώρων εγκατάστασης τριών νηπιαγωγείων και αιθουσών εγκατάστασης των τμημάτων αθλητικής διευκόλυνσης (Αθλητικού Σχολείου), στο πρώην ορφανοτροφείο θηλέων Σερρών κτλ, θα μείνουν ημιτελείς και η ολοκλήρωσή τους θα παραταθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, με ότι αυτό συνεπάγεται.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Με στόχο την ενίσχυση της κινητικότητας και του πλέγματος των προϋποθέσεων ανάπτυξης της πόλης των Σερρών και των υπόλοιπων περιοχών του νομού μας, ζητούμε την έναρξη των εργασιών αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Σερρών και της μετατροπής της σε προαστιακό σιδηρόδρομο.

Η τοποθέτηση του κ. Μαγκριώτη


Αφού άκουσε τις τοποθετήσεις όσων μετείχαν στη σύσκεψη, ο κ. Μαγκριώτης παραχώρησε συνέντευξη Τύπου προς τους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης.
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Υφυπουργός αναφέρθηκε στις αδυναμίες αλλά και στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που μπορεί να αξιοποιήσει ο Νομός Σερρών, καλώντας τους φορείς σε συνέργειες με αναπτυξιακούς στόχους.

Αναφέρθηκε στις δυνατότητες που παρέχει η γειτνίαση αφ’ ενός με τη Θεσσαλονίκη, αφ’ ετέρου με τους Νομούς Καβάλας και Δράμας, τονίζοντας παράλληλα την αναγκαιότητα μελετητικής ωριμότητας προκειμένου να ξεκινήσουν σημαντικά έργα στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο και να ολοκληρωθούν στην επόμενη.
Ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει επιπρόσθετο χρηματοδοτικό πλαίσιο που θα καλύπτει τα κενά του ΕΣΠΑ, ενώ αναφέρθηκε σε προτεραιότητες που πρέπει να τεθούν σε επίπεδο Νομού.
Συγκεκριμένα, μίλησε για:



το υδάτινο δυναμικό (κυρίως η λεκάνη απορροής του Στρυμόνα) το οποίο χρήζει μελέτης,
τον άξονα Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα, όπου τόνισε ότι ξεκινά άμεσα συζήτηση της Εγνατίας με τους αναδόχους για την επίλυση των όποιων προβλημάτων,
την περιφερειακή των Σερρών, την οποία έθεσε ως προτεραιότητα, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτη την υφιστάμενη κατάσταση,
την ολοκλήρωση του άξονα Ε61, προτρέποντας στην υποβολή κοινού αιτήματος από τους Νομούς Σερρών, Δράμας και Καβάλας που εξυπηρετεί,
τον άξονα Νιγρίτας – Σοχού, όπου έκανε λόγο για ζήτημα ωριμότητας,
τον άξονα Νιγρίτας – Στρυμονικού, όπου επισήμανε ότι θα αξιολογηθούν οι υπάρχουσες μελέτες και
τον προαστιακό, όπου ο στόχος είναι να συνδέει τη Θεσσαλονίκη με όλες τις πρωτεύουσες Νομών (ως εκ τούτου και των Σερρών) της Κεντρικής Μακεδονίας.
Παράλληλα, ο κ. Υφυπουργός δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος από το επίπεδο ωριμότητας όλων των φορέων, ενώ πρότεινε την πραγματοποίηση ημερίδας εντός του Μαΐου, με αντικείμενο τη διαβούλευση για ζητήματα ανάπτυξης του Νομού και τη συμμετοχή και άλλων αρμόδιων Υπουργείων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ