Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

Eικόνα γενικής παράλυσης στο ΕΣΥ



Εικόνα γενικής παράλυσης έχει προκύψει σε όλο το Εθνικό Σύστημα Υγείας, τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας της χώρας.
Γενικοί Γραμματείς στο ΥΥΚΑ χωρίς αρμοδιότητες Διοικητές που παραιτήθηκαν και παραμένουν παρ’ ότι έχει λήξει η σύμβασή τους.
Προμήθειες με παρατάσεις συμβάσεων και απευθείας αναθέσεις. Καμία αλλαγή στον τρόπο προμηθειών. Καμία νέα κρίση και πρόσληψη γιατρών στο ΕΣΥ. Καμία αλλαγή στον τρόπο χρηματοδότησης των νοσοκομείων και στον τρόπο κοστολόγησης των πράξεων.
Καμία αλλαγή, μέχρι στιγμής, για τη φαρμακευτική δαπάνη, η οποία εκτινάχθηκε κατά 12% τους μήνες Ιανουάριο – Φεβρουάριο σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του προηγούμενο έτους, δηλαδή, 160 εκατ. ευρώ αύξηση το δίμηνο.
Διακοπή εργασιών σε εννέα νοσοκομεία της χώρας από τη ΔΕΠΑΝΟΜ.
Πάγωμα των έργων του ΕΣΠΑ Υγείας και Πρόνοια και όλα αυτά οδήγησαν σε σώρευση νέων χρεών από 4 Οκτωβρίου μέχρι σήμερα περίπου 1 δισ. ευρώ.
Η σημερινή κατάσταση της υγείας στη χώρα μας επιδεινώθηκε σε όλους τους τομείς σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2009. Ειδικότερα στα παρακάτω θέματα:

1. Αρμοδιότητες Γενικών Γραμματέων
2. Τοποθετήσεις Διοικητών και Δ.Σ., Νοσοκομείων και Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας
3. Χρηματοδότηση Νοσοκομείων
4. Πρόγραμμα προμηθειών 2010 – Λειτουργία ΕΠΥ
5. Νέες Υποχρεώσεις Νοσοκομείων από 4-10-2009
6. Προσωπικό Νοσοκομείων
7. Νέες κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας – Εξοπλισμός νέων μονάδων
8. Πολιτική για το φάρμακο
9. Πακέτα ΦΚΑ για εμφυτεύματα
10. ΕΣΠΑ – Υποέργα – ΟΠΣΥ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ. ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
11. ΔΕΠΑΝΟΜ - Νοσοκομεία
12. Προϋπολογισμός του ΥΥΚΑ

Αρμοδιότητες Γενικών Γραμματέων

Έξι περίπου μήνες της νέας κυβέρνησης δεν έχουν δημοσιευθεί οι αρμοδιότητες των Γενικών Γραμματέων.
Τοποθετήσεις Διοικητών και ΔΣ, Νοσοκομείων και Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας
Η κατάσταση στα 135 νοσοκομεία και στις 105 μονάδες κοινωνικής φροντίδας είναι δραματική. Διοικητές που είτε έχουν υποβάλει τις παραιτήσεις τους και έχουν αποχωρήσει χωρίς να έχουν αντικατασταθεί, (9 στα νοσοκομεία και 11 στις ΜΚΦ) διοικητές που έχουν υποβάλει τις παραιτήσεις τους και έχει παρέλθει δίμηνη προθεσμία, είτε έχουν υποβάλει δεύτερη παραίτηση μετά παρέλευση διμήνου, αλλά παρέμεναν στις θέσεις τους, οπότε τίθεται θέμα ακυρότητας των αποφάσεών τους (10 στα νοσοκομεία και 21 στις ΜΚΦ), είτε διοικητές που παραμένουν χωρίς να έχουν παραιτηθεί (61 στα νοσοκομεία και 55 στις ΜΚΦ) αλλά δεν έχουν αρμοδιότητες με απόφαση της Υπουργού από τις εκλογές, παρά μόνο για τα αναγκαία. Επίσης τα Διοικητικά Συμβούλια των νοσοκομείων είναι σε διάλυση και δεν μπορούν να ληφθούν αποφάσεις.

Χρηματοδότηση Νοσοκομείων
Η μείωση των ελλειμμάτων των νοσοκομείων και η βελτίωση των οικονομικών τους απαιτεί συντονισμένη προσπάθεια σε πολλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, όπως και σε κάθε άλλη παραγωγική μονάδα, το νοσοκομείο έχει έσοδα και έξοδα τα οποία πρέπει να διαχειρίζεται μια διοικητική ομάδα με ανάλογη εμπειρία, γνώση και εργαλεία.
Στο σκέλος των εσόδων, τα νοσήλια καθορίζονται αναδρομικά, είναι περίπλοκα και κυρίως είναι καθηλωμένα, εδώ και δεκαετίες, σε επίπεδα που δεν ανταποκρίνονται στο πραγματικό κόστος και την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και δεν παράγουν κίνητρα για αποδοτικότητα. Πέραν του τελευταίου, τα ταμεία, - εξαίρεση το ΙΚΑ, - δεν πληρώνουν άμεσα τα νοσοκομεία με αποτέλεσμα αυτά να συσσωρεύουν απαιτήσεις και να μην δύναται να πληρώσουν τους προμηθευτές τους, οι οποίοι με τη σειρά τους, για να ανταποκριθούν σε αυτήν την έμμεση χρηματοδότηση του ΕΣΥ, αυξάνουν τις τιμές των υλικών τους με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος παραγωγής για τα νοσοκομεία.
Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί το γεγονός ότι η χρηματοδότηση – έσοδα - των νοσοκομείων προέρχεται κατά ένα μέρος από τον κρατικό προϋπολογισμό (μισθοδοσία) και κατά ένα μέρος από τα ταμεία με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτό να υπολογιστεί το πραγματικό κόστος της υπηρεσίας και κατά συνέπεια το νοσήλιο που πρέπει να χρεωθεί στον ασφαλιστικό φορέα.
Απαιτείται να βρεθεί ένας τρόπος χρηματοδότησης των νοσοκομείων έγκαιρα από ενιαίο φορέα, με προοπτικές μεθόδους αποζημίωσης όπως τα DRGs, που να αντανακλούν το πραγματικό κόστος και την ποιότητα των υπηρεσιών και να συνδυαστεί με αυστηρή εφαρμογή προϋπολογισμών και απολογισμών για τους οποίου θα υπάρχει λογοδοσία. Τίποτε από τα παραπάνω δεν έχει γίνει ούτε έχει δρομολογηθεί από την ηγεσία του ΥΥΚΑ
· Στην πλευρά του κόστους πρέπει να εφαρμοστεί ένα πλαίσιο διενέργειας διαγωνισμών προμηθειών και διαχείρισης των αναλωσίμων που να επιτρέπει στα νοσοκομεία να προμηθεύονται καινοτόμα ποιοτικά ταυτόχρονα με φθηνότερα υλικά στην καλύτερη δυνατή τιμή. Έχουν εξαγγελθεί κάποιες πρωτοβουλίες στον τομέα των τιμών του φαρμάκου οι οποίες δεν έχουν ακόμη και σήμερα αποσαφηνισθεί. Για μεγάλες κατηγορίες αναλωσίμων όπως τα αντιδραστήρια ή τις υπηρεσίες εξωτερικών συνεργείων, οι οποίες έχουν εκτοξευτεί στα ύψη σύμφωνα με μελέτες των Πανεπιστημίων, δεν έχει γίνει καμία απολύτως αναφοράς.
Ασφαλώς τα παραπάνω υποδεικνύουν δεν υπάρχει δυστυχώς καμίας πολιτική βελτίωσης της διαχείρισης του κόστους του υγειονομικού υλικού. Επιπρόσθετα, απαιτείται εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος στο σύνολο των νοσοκομείων, - μέχρι στιγμής εφαρμόζεται από 105 νοσοκομεία - μηχανογράφηση των οικονομικών λειτουργιών των νοσοκομείων και εκπαίδευση στελεχών και εφαρμογή σε σύγχρονες μεθόδους χρηματοοικονομικής διαχείρισης. Επίσης απαιτείται έλεγχος της συνταγογράφησης και της χρήσης των υλικών μέσα από την εφαρμογή κλινικών οδηγιών και πρωτοκόλλων. Σε αυτόν τον τομέα δεν έχει προχωρήσει τίποτε από αυτά που άφησε η ΝΔ. Το διπλογραφικό σύστημα και η μηχανοργάνωση δεν προχωρήσει στο σύνολο των νοσοκομείων και δεν έχει αξιοποιηθεί τίποτε σε αυτά που έχουν μηχανογραφηθεί και δεν προχώρησαν οι πρωτοβουλίες στον τομέα των πρωτοκόλλων ώστε να ελεγχθεί η χρήση των υγειονομικών υλικών και φαρμάκων προς όφελος της οικονομίας της υγείας και της προστασίας της υγείας των ασθενών.

Πρόγραμμα προμηθειών 2010 – Λειτουργία ΕΠΥ
Μετά την ανάληψη καθηκόντων από την νέα ηγεσία του ΥΥΚΑ, ανεστάλησαν όλες οι διαγωνιστικές διαδικασίες προμηθειών από τις διοικήσεις των νοσοκομείων με αποτέλεσμα οι προμήθειες να γίνονται με παρατάσεις συμβάσεων – στα όρια της νομιμότητας – και με απ΄ ευθείας αναθέσεις και επειδή είχε υποβαθμισθεί η ΕΠΥ οι εγκρίσεις γινόταν συνολικά και εκ των υστέρων. Χρειάστηκε να περάσουν 5,5 μήνες αμφισβήτησης και απαξίωσης της ΕΠΥ και αφού δήλωσαν ότι θα την καταργήσουν, για να αποφασίσουν ότι θα συνεχίσει το έργο της και να ορίσουν νέο συμβούλιο προχθές.
Δεν άλλαξε τίποτα στον τρόπο προμηθειών.

Νέες Υποχρεώσεις Νοσοκομείων από 4-10-2009
Από τις 4 Οκτωβρίου μέχρι σήμερα οι νέες υποχρεώσεις – χρέη – των νοσοκομείων ανέρχονται περίπου στο 1 δις. ευρώ. Αυτό προκύπτει ως εξής: Στις 31/12/2008 τα χρέη των νοσοκομείων ήταν 5,2 δις ευρώ. Στις 31/12/2009 διαμορφώθηκαν στα 6 δις. παρότι εξοφλήθηκε μέρος αυτών ύψους 1,1 δις ευρώ. Από αυτό προκύπτει ότι το 2009 κάθε μήνα δημιουργούταν χρέη νοσοκομείων ύψους 160 εκ. ευρώ. Μέχρι 30/9/2009 τα χρέη ήταν 6,3 δις ευρώ. Επομένως το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2009 δημιουργήθηκαν 600 εκ. ευρώ νέα χρέη, δηλαδή 200 εκ. ευρώ το μήνα. Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο επιδεινώθηκε το πρόβλημα και έτσι στην καλύτερη περίπτωση τους 5,5 μήνες το νέο χρέος – υποχρεώσεις – των νοσοκομείων προσεγγίζει το 1 δις. ευρώ. Το αντίστοιχο τελευταίο τρίμηνο του 2008 το χρέος που σωρεύτηκε ήταν 514 εκ. ευρώ, δηλ. 171 εκ. ευρώ τον μήνα.
Εκτός από την λειτουργία των νοσοκομείων στον αυτόματο πιλότο οι αιτίες σώρευσης νέου χρέους είναι: χαμηλά νοσήλια, χρέη των ασφαλιστικών ταμείων στα νοσοκομεία που σήμερα εκτιμώνται στα 2,7 δις ευρώ, έλλειψη πραγματικής εφαρμογής αναλυτικής, ανταγωνιστικότητα προμηθειών, περιορισμός περιττών διαγνωστικών εξετάσεων και θεραπευτικών επεμβάσεων κα..

Προσωπικό Νοσοκομείων
Καταστρατήγηση του νόμου 3754/09
Περικοπή του ποσού των εφημεριών χωρίς να προηγηθεί καταγραφή των πραγματικών αναγκών ανά νοσοκομείο και να εξετασθεί εάν βγαίνουν τα προγράμματα των εφημεριών.
Από 4/10/09 πάγωσαν όλες οι κρίσεις των ιατρών κλάδου ΕΣΥ με αποτέλεσμα σημαντικά κενά και αναστολή λειτουργίας σε πολλές κλινικές.
Πάγωσαν ακόμη και οι 750 θέσεις επιμελητών που προκηρύξαμε τον Σεπτέμβριο σε εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης, ενώ δεν προκηρύχθηκαν και οι υπόλοιπες.
Με δεδομένη τη οικονομική κατάσταση της χώρας ανακοίνωσαν 3000 νέες προσλήψεις νοσηλευτών για το 2010 χωρίς να προηγηθεί μελέτη για πιθανές συγχωνεύσεις κλινικών, νοσοκομείων για ανακλήσεις αποσπάσεων κλπ.
Μοίρασαν 9 εκ. ευρώ τον Δεκέμβριο στο προσωπικό για υπερωριακή νυχτερινή και εξαιρέσιμων ημερών απασχόληση και για ενεργείς εφημερίες χημικών, βιολόγων, βιοχημικών κα.

Νέες κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας – Εξοπλισμός νέων μονάδων
Ελευθεροτυπία 24/12/2009 : Έως τέλος Φεβρουαρίου 150 κλίνες νέες ΜΕΘ
Μέχρι σήμερα έχει ανοίξει 51 νέες κλίνες και όχι 83 ως ισχυρίζεται η Υπουργός. Ως παράδειγμα θα χρησιμοποιήσω τα 6 νέα κρεβάτια που «άνοιξε» στο Γ.Ν. Κορίνθου, όπως φαίνεται από τη λίστα που διένειμε η Υπουργός, τα οποία βέβαια μέχρι και σήμερα δεν λειτούργησαν ποτέ, προς διάψευσή της
Σήμερα νοσηλεύονται μόνο 2 ασθενείς στη Μ.Ε.Θ. Γ.Ν. Κορίνθου. Εάν λειτουργούν και τα υπόλοιπα 6, τίθεται εύλογα το ερώτημα: Γιατί το Ε.Κ.Α.Β. που έχει την ευθύνη της κατανομής των ασθενών που χρήζουν νοσηλείας σε Μ.Ε.Θ. έχει αυτή τη στιγμή λίστα αναμονής 25 ασθενών και δεν στέλνει 6 από αυτούς να νοσηλευτούν στα 6 νέα κρεβάτια του Γ.Ν. Κορίνθου; Πώς είναι εξάλλου δυνατόν το Ε.Κ.Α.Β. να έχει μια λίστα αναμονής 15 ασθενών κατά μέσο όρο τον τελευταίο χρόνο και τώρα που άνοιξαν 83 νέα κρεβάτια, να έχει 25;
Πώς προέκυψε το πλασματικό νούμερο 83;
- Με παρουσίαση πλασματικού αριθμού, π.χ. Νοσοκομείο Γ.Ν. Ευαγγελισμός όπου ανακοίνωσε 12 νέες κλίνες αντί του αριθμού 9 που είναι η αλήθεια;
- Με εμφάνιση κλινών Μονάδας Αυξημένης Φροντίδας (Μ.Α.Φ.) αντί για Μ.Ε.Θ., π.χ. Νοσοκομείο Αττικό όπου άνοιξαν 4 κρεβάτια Μ.Α.Φ. και όχι Μ.Ε.Θ.
- Με εμφάνιση κλινών που ήδη λειτουργούν ως κλίνες σε μονάδες εμφραγμάτων και θα χρησιμοποιούνται και ως Μ.Ε.Θ. σε ανάγκη, π.χ. Γ.Π.Ν. Ιωαννίνων όπου ανακοίνωσε 4 νέες κλίνες Μ.Ε.Θ., ενώ στην πραγματικότητα είναι 2 ΜΕΘ και 2 που ήδη λειτουργούν στη μονάδα εμφραγμάτων.
Μια ακόμη παλινδρόμηση σχετικά με τον εξοπλισμό των νέων κλινών Μ.Ε.Θ. αποτελεί η ακύρωση από την Υπουργό Υγείας της απόφασης έγκρισης σκοπιμότητας για την προμήθεια 50 monitors, 60 αναπνευστήρων όγκου με πεπιεσμένο αέρα και 40 κλινών ΜΕΘ, 11 ημέρες μετά την αρχική απόφαση.

Πολιτική για το φάρμακο
Οι φαρμακευτικές πωλήσεις το 2009 έφθασαν τα 9.2 δις ευρώ. Εάν εξαιρεθούν 700 εκ. ευρώ που αφορούν τις παράλληλες εξαγωγές και περίπου 800 εκ. ευρώ που είναι η ιδιωτική συμμετοχή τότε το υπόλοιπο των 7,7 δις ευρώ είναι δαπάνη φαρμακευτική που επιβαρύνεται το κράτος κατά την αναλογία 2,2 δις τα νοσοκομεία και 5,5 δις ευρώ τα ασφαλιστικά ταμεία, που καλείται και δημόσια φαρμακευτική δαπάνη η τελευταία. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν τόσο ο Υπουργός Απασχόλησης όσο και η Υπουργός Ανάπτυξης το πρώτο δίμηνο του 2010 η δαπάνη αυτή αυξήθηκε σε ποσοστό 12%, δηλαδή κατά 150 εκ. ευρώ Ιανουάριο-Φεβρουάριο. Αυτό συνέβη παρά τις διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου για τους κάτωθι λόγους.
Δεν άλλαξαν τελικά καμμία από τις παραμέτρους που καθορίζουν την φαρμακευτική δαπάνη, δηλ. την τιμή, τον όγκο συνταγογράφησης και το ποσοστό αποζημίωσης. Στην τιμολόγηση επί τέσσερις μήνες δεν μπορούν να καταλήξουν, στην εφαρμογή της λίστας δεν μπορούν να εκδώσουν τα κριτήρια και τον τρόπο αποζημίωσης. Στον όγκο της συνταγογράφησης μένουν μόνο στον μηχανογραφικό έλεγχο των συνταγών. Χάνονται έτσι μαζί με τις γιορτές του Πάσχα και μέχρι να εκδοθούν και δημοσιευτούν οι όποιες αποφάσεις 4 μήνες από το 2010 με αυξανόμενη δαπάνη που θα αποτρέψει στην εξοικονόμηση περισσότερων από 200 εκ. ευρώ αντί του ποσού του 1 δις για το 2010.

Πακέτα Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης για εμφυτεύματα
Στον τομέα το υγειονομικού υλικού στο ΙΚΑ η Διοίκηση που είχε διορίσει η ΝΔ συνέχισε το έργο της και μείωσε τις τιμές ορισμένων υλικών, όπως αυτές των stents. Όμως πήρε 2 μήνες για να προσαρμοστούν και τα άλλα ταμεία σε αυτή την μείωση. Ακόμη όμως και σήμερα αυτή την μείωση δεν την επωφελούνται τα ασφαλιστικά ταμεία, επειδή εξακολουθούν να πληρώνουν στα δημόσια νοσοκομεία τα πακέτα με το ίδιο ποσό των 5000 ευρώ ανά ασθενή, ενώ έπρεπε να τα μειώσουν στα 3500. Γι΄ αυτό καλούμε την κυβέρνηση να αναπροσαρμόσει τα πακέτα και για τις άλλες μειώσεις που πρόκειται να γίνουν από το ΙΚΑ και άμμεσα οι αποφάσεις του ΙΚΑ να εφαρμόζονται και από τα άλλα Ταμεία.

ΕΣΠΑ – Υποέργα – ΟΠΣΥ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ. ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
Υπάρχουν 12 έργα «Ολοκληρωμένα Πληροφορικά Συστήματα Υγείας- ΟΠΣΥ» προϋπολογισμού 45 εκατ. περίπου και ενταγμένα στο Ε.Π «Κοινωνία Της Πληροφορίας» του Υπουργείου Οικονομίας.
Από τα παραπάνω έργα μόνο το ένα έχει ολοκληρωθεί:
-Δίκτυο « Δήλος» Κυκλάδες

Τα εξής τρία παρελήφθησαν με κάποιες διαφορές:
- ΟΠΣΥ Αν. Μακεδονίας και Θράκης
- ΟΠΣΥ Στερεάς Ελλάδος
- ΟΠΣΥ Γ’ ΠΕΣΥΠ Αττικής
Αναμένονται να παραληφθούν τα εξής:
- ΟΠΣΥ Κρήτης
- ΟΠΣΥ Β’ ΔΥΠΕ
Ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν με αναστολή:
-ΟΠΣΥ Ιονίων Νήσων
-ΟΠΣΥ Δυτικής Ελλάδος
-ΟΠΣΥ Πελοποννήσου
-ΟΠΣΥ Β’ Νοτίου Αιγαίου
-ΟΠΣΥ Α’ ΠΕΣΥΠ Κ. Μακεδονίας
-ΟΠΣΥ Β’ ΠΕΣΥΠ Κ. Μακεδονίας

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την δέσμευσή μας προς την κοινότητα για την έγκριση της χρηματοδότησής τους, μετά την παραλαβή τους τα έργα πρέπει να λειτουργήσουν παραγωγικά τουλάχιστον για μία πενταετία όμως δεν υπάρχει καμία διαβεβαίωση από την πλευρά του Υπουργείου Υγείας ότι το έχουν εξασφαλίσει.
Επίσης όλα τα έργα του ΕΣΠΑ Υγεία – Πρόνοια έχουν παγώσει

Σχετικά με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση έχουν σταματήσει τα εξής έργα:
Ολοκληρωμένη ηλεκτρονική κάρτα ασφάλισης – υγείας για τους ασφαλισμένους του Δημοσίου (ΟΠΑΔ) ενταγμένο έργο από τον 9/2009 ποσού 12,4 εκ. ευρώ
Ηλεκτρονική Κάρτα επαγγελματία υγείας ύψους 5εκ. ευρώ έργο προς ένταξη στο ΕΠ Ψηφιακή Σύγκλιση
Εφαρμογή κωδικοποίησης νόσων και διαγνώσεων (ICD10) . Υποβλήθηκε στο ΕΠ Διοικητική Μεταρύθμιση
Υιοθέτηση και εφαρμογή των DRGs συνολικού ποσού 5 εκ ευρώ


ΔΕΠΑΝΟΜ – Νοσοκομεία
Διακοπές εργασιών λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης έχουμε στα εξής Νοσοκομεία:
1. Κατασκευή του Ψυχιατρικού Τμήματος στο «Σισμανόγλειο» Νοσοκομείο.
2. Κατασκευή του Ψυχιατρικού Τμήματος στο Νοσοκομείο «Γεννηματά»
3. Κατασκευή του Ψυχιατρικού τμήματος του Νοσοκομείου «Χατζηκώστα» Ιωαννίνων
4. Κατασκευή Νοσοκομείου Ζακύνθου
5. Κατασκευή Νοσοκομείου – Κ.Υ Κυθήρων
6. Κατασκευή – επέκταση Νοσοκομείου Χίου
7. Κατασκευή Γ.Ν Χαλκίδας
8. Εκσυγχρονισμός κτιρίου ‘χανσενικών’ Αγίας Βαρβάρας
9. Σεισμική ενίσχυση Νοσοκομείου Αγίου Ανδρέα Πάτρας
Από τα παραπάνω έχουν υποβάλλει αίτημα διάλυσης της σύμβασης τα εξής:
· Νοσοκομείο Γεννηματά
· Νοσοκομείο Ζακύνθου
· Νοσοκομείο Αγίου Ανδρέα

Να σημειωθεί ότι:
· Οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές είναι περίπου 25 εκατ. (τελευταία ενημέρωση τέλη Φεβρουαρίου)
· Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές συνεπάγονται και τόκους υπερημερίας καθώς και θετικές ζημιές δηλ. αποζημιώσεις εργολάβων.
Αδυναμίες του προϋπολογισμού ΥΥΚΑ για το 2010

Από τους κωδικούς για την υγεία

ΚΩΔ. 511: Αποζημίωση για υπερωριακή εργασία..

Απολογιστικά το 2009 δόθηκαν 69,8 εκ. ευρώ, αν και ήταν εγγεγραμμένα 64 εκ. ευρώ.
Για το 2010 είναι εγγεγραμμένα 60 εκ. ευρώ.
Με την προϋπόθεση ότι δεν θα περικοπεί το κονδύλι κατά 10% που έχει ανακοινωθεί, υπολείπεται κατά 9,8 εκ. ευρώ.
Έχει σταλεί έγγραφο υπηρεσιακό που ζητά να εξαιρεθεί ο κωδικός από την μείωση κατά 10%. Προφορικά απεδέχθη το ΓΛΚ, με την δέσμευση της αντίστοιχης περικοπής από άλλον κωδικό. Εάν υπάρξει μείωση 10% τότε το κονδύλι για το 2010 γίνεται 54 εκ ευρώ. Υπολείπεται δηλαδή 15,8 εκ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διευκρινιστεί από πού θα περικοπεί και εάν. Εάν συνυπολογιστεί και η μείωση κατά 4% που προκύπτει από το 8% κατά μήνα ποσοστό διάθεσης των πιστώσεων το τελικό κονδύλι θα υπολείπεται κατά 18,2 εκ. ευρώ

ΚΩΔ. 512: Αμοιβή για εργασία κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες και νυχτερινές ώρες

Απολογιστικά το 2009 δόθηκαν 99,97 εκ. ευρώ, αν και ήταν εγγεγραμμένα 96 εκ. ευρώ.
Για το 2010 είναι εγγεγραμμένα 89,5 εκ. ευρώ.
Έχει σταλεί έγγραφο υπηρεσιακό που ζητά να εξαιρεθεί ο κωδικός από την μείωση κατά 10%. Προφορικά απεδέχθη το ΓΛΚ, με την δέσμευση της αντίστοιχης περικοπής από άλλον κωδικό. Με την προϋπόθεση ότι δεν θα περικοπεί το κονδύλι κατά 10% που έχει ανακοινωθεί, υπολείπεται κατά 10 εκ. ευρώ. Εάν υπάρξει μείωση 10% τότε το κονδύλι για το 2010 γίνεται 81 εκ ευρώ. Υπολείπεται δηλαδή 19 εκ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διευκρινιστεί από πού θα περικοπεί και εάν. Εάν συνυπολογιστεί και η μείωση κατά 4% που προκύπτει από το 8% κατά μήνα ποσοστό διάθεσης των πιστώσεων το τελικό κονδύλι θα υπολείπεται κατά 22,6 εκ. ευρώ.

ΚΩΔ. 562: ΑΠΟΖΗΜΊΩΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΕΣΥ

Απολογιστικά το 2009 δόθηκαν 473 εκ. ευρώ ( 350 + 60 + 30 + 33 εκ. ευρώ με 4 αποφάσεις).
Για το 2010 είναι εγγεγραμμένα 395 εκ. ευρώ.
Έχει σταλεί έγγραφο υπηρεσιακό που ζητά να εξαιρεθεί ο κωδικός από την μείωση κατά 10%. Προφορικά απεδέχθη το ΓΛΚ, με την δέσμευση της αντίστοιχης περικοπής από άλλον κωδικό. Με την προϋπόθεση ότι δεν θα περικοπεί το κονδύλι κατά 10% που έχει ανακοινωθεί, υπολείπεται κατά 78 εκ. ευρώ. Εάν υπάρξει μείωση 10% τότε το κονδύλι για το 2010 γίνεται 355 εκ ευρώ. Υπολείπεται δηλαδή 118 εκ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διευκρινιστεί από πού θα περικοπεί και εάν. Εάν συνυπολογιστεί και η μείωση κατά 4% που προκύπτει από το 8% κατά μήνα ποσοστό διάθεσης των πιστώσεων το τελικό κονδύλι θα υπολείπεται κατά 134 εκ. ευρώ.

ΚΩΔ. 2544: ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΕ ΜΟΝΑΔΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Απολογιστικά το 2009 δόθηκαν 80 εκ. ευρώ.
Για το 2010 είναι εγγεγραμμένα 65 εκ. ευρώ.
Με την προϋπόθεση ότι δεν θα περικοπεί το κονδύλι κατά 10% που έχει ανακοινωθεί, υπολείπεται κατά 15 εκ. ευρώ. Εάν υπάρξει μείωση 10% τότε το κονδύλι για το 2010 γίνεται 58,5 εκ ευρώ. Υπολείπεται δηλαδή 21,5 εκ. ευρώ.
Εάν συνυπολογιστεί και η μείωση κατά 4% που προκύπτει από το 8% κατά μήνα ποσοστό διάθεσης των πιστώσεων το τελικό κονδύλι θα υπολείπεται κατά 24,1 εκ. ευρώ.

ΚΩΔ. 2548: ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΟΚΑΝΑ

Απολογιστικά το 2009 δόθηκαν 32 εκ. ευρώ.
Για το 2010 είναι εγγεγραμμένα 27 εκ. ευρώ.
Με την προϋπόθεση ότι δεν θα περικοπεί το κονδύλι κατά 10% που έχει ανακοινωθεί, υπολείπεται κατά 5 εκ. ευρώ. Εάν υπάρξει μείωση 10% τότε το κονδύλι για το 2010 γίνεται 24,3 εκ ευρώ. Υπολείπεται δηλαδή 7,7 εκ. ευρώ.
Εάν συνυπολογιστεί και η μείωση κατά 4% που προκύπτει από το 8% κατά μήνα ποσοστό διάθεσης των πιστώσεων το τελικό κονδύλι θα υπολείπεται κατά 8,8 εκ. ευρώ.


Από τους κωδικούς για την Πρόνοια

ΚΩΔ. 2731: ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ

Απολογιστικά το 2009 δόθηκαν 795 εκ. ευρώ.
Για το 2010 είναι εγγεγραμμένα 795 εκ. ευρώ.
Με την προϋπόθεση ότι δεν θα περικοπεί το κονδύλι κατά 10% που έχει ανακοινωθεί, υπολείπεται κατά 0 εκ. ευρώ. Με την μείωση 10% τότε το κονδύλι για το 2010 γίνεται 715 εκ ευρώ. Υπολείπεται δηλαδή 80 εκ. ευρώ.
Εάν συνυπολογιστεί και η μείωση κατά 4% που προκύπτει από το 8% κατά μήνα ποσοστό διάθεσης των πιστώσεων το τελικό κονδύλι θα υπολείπεται κατά 112 εκ. ευρώ.

ΚΩΔ. 2729: ΛΟΙΠΑ ΕΙΔΙΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Απολογιστικά το 2009 δόθηκαν 34,8 εκ. ευρώ.
Για το 2010 είναι εγγεγραμμένα 38 εκ. ευρώ.
Με την μείωση 10% τότε το κονδύλι για το 2010 γίνεται 34,2 εκ ευρώ. Υπολείπεται δηλαδή 0,6 εκ. ευρώ.
Εάν συνυπολογιστεί και η μείωση κατά 4% που προκύπτει από το 8% κατά μήνα ποσοστό διάθεσης των πιστώσεων το τελικό κονδύλι θα υπολείπεται κατά 2,1 εκ. ευρώ.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ακυρώνεται στην πράξη η αύξηση των επιδομάτων βάσει σύμβασης 8% κάθε χρόνο έως το 2011. Το συζητούν ως πολιτική.

ΚΩΔ, 2312: ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ

Η σύμβαση για τον μοριακό έλεγχο του αίματος βάσει σύμβασης με απόφαση διακομματικής επιτροπής κάθε χρόνο και για 5 χρόνια είναι 28,8 εκ. ευρώ .
Εάν μειωθεί κατά 10% το εγγεγραμμένο κονδύλι 31,5 εκ ευρώ γίνεται τελικό 28,3 εκ. ευρώ. Δηλαδή θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλα 2,5 εκ. ευρώ στο τέλος. Και εάν συνυπολογιστεί και η μείωση 4% από τα ποσοστά διάθεσης θα υπολείπεται κατά 3,7 εκ. ευρώ.

Συνολικά θα χρειαστεί στο τέλος του χρόνου να καταβληθούν
9,8 + 10 + 78 + 15 + 5 + 80 + 0,6 + 2,5 : 201 εκ. ευρώ
Πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης


Πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης

Η κυβέρνηση δεσμεύεται στο ΠΣΑ να εξοικονομήσει 1,4 δις από τις επιχορηγήσεις του λειτουργικού κόστους των νοσοκομείων, που το εκτιμά 2.2 δις ευρώ για το 2009.
Το κράτος επιχορηγεί μόνο τις υποχρεώσεις των νοσοκομείων που υπερβαίνουν τα έσοδά τους, με άλλα λόγια, εννοούν ότι τα χρέη των νοσοκομείων για το 2009 ήταν 2,2 δις και θα μειωθούν για το 2010 στα 800 εκ. ευρώ. Αυτό θα προκύψει από 700 εκ. μείωση μη επαναλαμβανόμενη, από την κατανάλωση των αποθηκεμένων υλικών, που δεν προκύπτει από πουθενά, αφενός γιατί δεν γνωρίζουν τα νοσοκομεία όλα τις αποθήκες τους, αφετέρου δεν μπορεί να μείνουν χωρίς εφεδρείες τα νοσοκομεία.
Τα υπόλοιπα 700 εκ. ευρώ προσδοκούν από την νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη κα τις προμήθειες, που στο σύνολό τους το 2009 έφθασαν 5.3 δις ευρώ.
Από την έγκριση του προγράμματος προμηθειών για το 2010 προκύπτει δαπάνη 2.55 δις ευρώ έναντι 2.6 δις ευρώ το 2009, δηλ. στα ίδια επίπεδα. Όσον αφορά την νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη που έφθασε περίπου 2,2 δις ευρώ το 2009 δεν μπορεί να προκύψει εξοικονόμηση των 700 εκ. ευρώ.
Συμπερασματικά όπως διαφαίνεται και από τα πρώτα στοιχεία τριμήνου του 2010 τόσο η φαρμακευτική δαπάνη όσο και τα χρέη νοσοκομείων αυξάνονται και έτσι δεν θα επιτευχθεί η περιστολή 1.4 δις. ευρώ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ