Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

ΕΠΚΑΣ:ΠΡΟΣΟΧΗ! ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΤΙΣ ΕΠΟΣΤΟΛΕΣ ΤΗΣ RICARDO & ASSOCIATES !


Τις τελευταίες ημέρες πολλοί Σερραίοι έχουν λάβει απιστολή από τη νομική εταιρεία Ricardo & Associates, σύμφωνα με την οποία πελάτης της εταιρείας που μοιράζεται το ίδιο επώνυμο με τον παραλήπτη της επιστολής, πέθανε σε τραγικό ατύχημα στον Πόρτο τον Μάρτιο του 2007, και ήταν προεξέχων πελάτης ορυχείου. Και συνεχίζει η επιστολή αναφέροντας ότι πριν τον θάνατο του, ο πελάτης της εταιρείας κατέθεσε το ποσό των 32 εκατομμυρίων δολλαρίων στον υπόγειο θάλαμο ενός οικονομικού οργάνου στην Πορτογαλία, και ότι το ποσό μπορεί να διεκδικηθεί μόνο από κάποιο μέλος της οικογένειας του. Έτσι στη συνέχεια καλούν τον αποδέκτη της επιστολής να επικοινωνήσει μόνο μέσω φαξ ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την εταιρεία για να ενημερωθεί ο αποδέκτης για το πώς μπορεί να ολοκληρωθεί η συναλλαγή.
Εκτός του ότι πρόκειται για τραγική σύμπτωση να έχουν σκοτωθεί τόσοι πολλοί άνθρωποι σε τραγικό ατύχημα τον Μάρτιο του 2007 στον Πόρτο, με συγγενείς στις Σέρρες και όλοι αφήνοντας 32 εκατομμύρια ευρώ, υποψίες προκαλεί το γεγονός ότι δεν υπάρχει τηλεφωνο επικοινωνίας ενώ η επιστολή δεν είναι προσωπική (αφού στο «αγαπητε κύριε» δεν ακολουθεί το όνομα του παραλήπτη, το οποίο εγγράφεται ηλεκτρονικά στο πάνω μέρος της σελίδας όπως γίνεται στις ομαδικές αποστολές).
Μετά από έρευνα της ΕΠΚΑΣ, διαπιστώθηκε ότι αν ο καταναλωτής απαντήσει με e-mail στην διεύθυνση που αναγράφεται στην επιστολή, τότε του ζητούν να στείλει τα πλήρη στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, όνομα πατρός, τόπος διαμονής, τόπος γέννησης, ημερομηνία γέννησης), και τελικά, τα προσωπικά στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού του για να ολοκληρωθεί δήθεν η συναλλαγή.
Παρόμοια πρακτική χρησιμοποιείται κυρίως στο διαδίκτυο μάσω των ηλεκτρονικών μηνυμάτων phising, τα οποία είναι μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μοιάζουν πως έχουν σταλεί από οργανισμούς που εμπιστευόμαστε (όπως για παράδειγμα η τράπεζα μας) και στοχεύουν στην απόσπαση προσωπικών στοιχείων, οικονομικού συνήθως χαρακτήρα που αφορούν τραπεζικούς λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες οδηγώντας μας σε ψεύτικες ιστοσελίδες αλλά νομιμοφανείς. Άλλωστε κοινό χαρακτηριστικό των περιπτώσεων phishing είναι ότι μας ζητάνε να επιβεβαιώσουμε κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών και να απαντήσουμε άμεσα αλλιώς θα υποστούμε διάφορες κυρώσεις, Μας αποκαλούν «Αγαπητέ πελάτη, κύριε κλπ.», ζητάνε να μεταβούμε σε κάποιο link το οποίο φαίνεται πως μας οδηγεί σε κάποια ιστοσελίδα που εμπιστευόμαστε αλλά στην πραγματικότητα οδηγούμαστε σε κάποια ψεύτικη ιστοσελίδα αλλά νομιμοφανή.
Η Ε.Π.ΚΑ.Σ. συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι επιφυλακτικοί σε οποιασδήποτε μορφής μηνύματα τους στέλνουν άγνωστοι, να απαντούν μόνο εφόσον γνωρίζουν τον αποστολέα και ποτέ να μην δίνουν προσωπικά στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών ή πιστωτικών καρτών μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων ή ιστοσελίδων για τις οποίες δεν είναι σίγουροι για την εγκυρότητα τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ