Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

Η νέα σχολική χρονιά 2010 - 2011 πρέπει να ξεκινήσει για τους μαθητές με αναπηρία την ίδια μέρα, όπως για όλους τους υπόλοιπους μαθητές

Τη διασφάλιση της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς 2010 – 2011 την ίδια ημέρα για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές ζητεί η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, με ανοιχτή επιστολή της στην Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων κ. Α. Διαμαντοπούλου.

Δεδομένου του νέου οικονομικού σκηνικού που έχει διαμορφωθεί στη χώρα, με τα άτομα με αναπηρία να βιώνουν πιο έντονα την οικονομική κρίση, με σημαντικό αντίκτυπο σε όλους τους τομείς της ζωής τους και επίσης δεδομένων όλων των προβλημάτων που έχουν αντιμετωπίσει χιλιάδες μαθητές με αναπηρία στο ξεκίνημα κάθε νέας χρονιάς, ακόμα και σε εύρωστες οικονομικά περιόδους, το εθνικό αναπηρικό κίνημα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και ζητεί την ανάληψη πρωτοβουλιών και τη λήψη μέτρων από την ελληνική Πολιτεία ώστε να αποφευχθεί για μια ακόμα φορά αυτή η τραγική κατάσταση.

Σε λίγο αρχίζει η νέα σχολική χρονιά 2010 - 2011 και τα άτομα με αναπηρία και οι οικογένειές τους, διερωτώνται:
Θα είναι τα σχολεία έτοιμα τον ερχόμενο Σεπτέμβρη να υποδεχτούν τους μαθητές με αναπηρία; Θα είναι οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους; Θα βρουν οι μαθητές με αναπηρία τα βιβλία πάνω στα θρανία τους; Θα υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα σπουδών; Θα διατεθούν στους μαθητές με αναπηρία νέες τεχνολογίες; Θα έχουν καταρτιστεί οι εκπαιδευτικοί στη χρήση τους; Θα έχει οργανωθεί η μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία προς και από τα σχολεία; Υπάρχει ένα σχέδιο από πλευράς Υπουργείου, το οποίο θα διασφαλίσει στους μαθητές με αναπηρία που βρίσκονται στα σχολεία, τη διαρκή ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης, και ταυτόχρονα θα εντάξει στο εκπαιδευτικό σύστημα τα παιδιά με αναπηρία που βρίσκονται εκτός αυτού; Η σχολική χρονιά δηλαδή θα ξεκινήσει την ίδια μέρα για όλους τους μαθητές;

Τα άτομα με αναπηρία απαιτούν να μη στερηθούν το δικαίωμα στη γνώση, το δικαίωμα στη συμμετοχή. Τα άτομα με αναπηρία αναμένουν την ανάλογη πολιτική βούληση και το σθένος για να μη βιώσουν ακόμη μια χρονιά έναν σκληρό και αδυσώπητο αποκλεισμό.

Τα άτομα με αναπηρία διεκδικούν το όνειρο να γίνει πραγματικότητα. Διεκδικούν το αυτονόητο:

«Κανένα παιδί με αναπηρία εκτός σχολείου τον Σεπτέμβρη του 2010!»

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον Πρόεδρο της Ε.Σ.Α.μεΑ. κ. Ιωάννη Βαρδακαστάνη στο κινητό τηλέφωνο 6937 157 193.

Ανοιχτή Επιστολή της Ε.Σ.Α.μεΑ. με θέμα:
«Η νέα σχολική χρονιά 2010 - 2011 πρέπει να ξεκινήσει για τους
μαθητές με αναπηρία την ίδια μέρα, όπως για όλους τους υπόλοιπους μαθητές»

Κυρία Υπουργέ,

Στις συνεδριάσεις της Κοινής Επιτροπής που συστάθηκε μεταξύ του Υπουργείου και της Ε.Σ.ΑμεΑ. το Φθινόπωρο του 2009, προσήλθαμε και καταθέσαμε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο αιτημάτων και ένα κείμενο εργασίας, στο οποίο περιλαμβάνονταν 8 δέσμες μέτρων για την επίλυση του συνόλου των προβλημάτων των ατόμων με αναπηρία στον τομέα της εκπαίδευσης. Το τελικό πόρισμα της ανωτέρω επιτροπής, παραδόθηκε το Δεκέμβριο του 2009. Έκτοτε ουδείς γνωρίζει εάν οι προτάσεις του πορίσματος έχουν ληφθεί υπ’ όψιν στο σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των αδυναμιών και των προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος για τα άτομα με αναπηρία. Για το εν’ λόγω θέμα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία συνάντηση μαζί σας, παρόλο που σε λιγότερο από τρεις μήνες ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά 2010-2011.

Από τότε έως και σήμερα έχει διαμορφωθεί ένα νέο οικονομικό σκηνικό για όλη τη χώρα. Τα άτομα με αναπηρία και οι οικογένειές τους βιώνουν με ιδιαίτερη ανησυχία την εντεινόμενη οικονομική κρίση που αναπόφευκτα έχει σημαδέψει όλους τους κοινωνικούς και οικονομικούς τομείς της χώρας μας, συμπεριλαμβανομένου και του σημαντικού και ευαίσθητου τομέα της εκπαίδευσης.

Δυστυχώς, χιλιάδες μαθητές με αναπηρία, στο ξεκίνημα κάθε νέας χρονιάς, ακόμα και σε εύρωστες οικονομικά περιόδους, έρχονται αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων, μεταξύ των οποίων ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής: την έλλειψη προσβάσιμων σχολικών κτιρίων, την αδυναμία του κράτους να ανταποκριθεί στις ανάγκες μετακίνησης των μαθητών με αναπηρία, τις ελλείψεις στα ωρολόγια προγράμματα και στο εκπαιδευτικό υλικό των Ειδικών Σχολείων, τις καθυστερήσεις στους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία, την έλλειψη παροχής παράλληλης στήριξης στους μαθητές με αναπηρία, την έλλειψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού κ.λπ.

Αυτά τα προβλήματα βίωσαν και την περσινή χρονιά 2009-2010 οι μαθητές με αναπηρία. Και την περσινή σχολική χρονιά, οι μαθητές με αναπηρία, δεν προσήλθαν στα σχολεία τους την ίδια μέρα, όπως οι υπόλοιποι μαθητές. Αυτοί οι μαθητές δεν είχαν τη χαρά να ακούσουν τον πρώτο κτύπο του κουδουνιού την ίδια ημέρα με όλους τους υπόλοιπους μαθητές της χώρας. Η σχολική χρονιά για αυτούς του μαθητές, χρόνια τώρα, διαρκεί πολύ λιγότερο, απ’ ότι για τους υπόλοιπους μαθητές.

Δικαίως, λοιπόν, και μπροστά στα εντεινόμενα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, οι χιλιάδες μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές τους αναρωτιούνται, εάν θα αντιμετωπίσουν και φέτος την ίδια απογοητευτική κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης. Για όλους τους μαθητές και ιδιαίτερα για τους μαθητές με αναπηρία, κάθε χαμένη σχολική ώρα είναι πολύτιμη και δεν αναπληρώνεται.

Κυρία Υπουργέ,

Δοθείσης της σημερινής σκληρής οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας χιλιάδες ερωτηματικά ανακύπτουν. Η πολυπόθητη υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, όπως θεσπίστηκε με τον Ν. 3699/2008 θα εφαρμοστεί πλήρως το νέο σχολικό έτος; Τί ενέργειες έχουν γίνει, μέχρι στιγμής, προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά η θεσμικά κατοχυρωμένη υποχρεωτικότητα της Εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, για την οποία το αναπηρικό κίνημα έδωσε μαχητικούς αγώνες; Ποιες είναι οι δικές σας ενέργειες για να εφαρμοστεί η πολυπόθητη αυτή διάταξη; Ποιά είναι η κινητοποίηση των υπηρεσιών του Υπουργείου σας σε ολόκληρη τη χώρα και σε όλα τα επίπεδα για να αναζητηθούν όσα παιδιά με αναπηρία (ο αριθμός των οποίων δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητος) βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος;

Οι καθηγητές τους θα είναι στη θέση τους και στην ώρα τους, έστω και εάν και αυτή τη χρονικά παραμείνουν ωρομίσθιοι ή οι αναπληρωτές; Θετικά, βεβαίως, αποτιμάται η νέα νομοθετική ρύθμιση που συμπεριλαμβάνεται στο ν. 3848/2010 «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού», σύμφωνα με την οποία για πρώτη φορά προβλέπεται ειδικός διαγωνισμός του Α.Σ.Ε.Π. για την Ειδική Εκπαίδευση. Εύλογα λοιπόν τίθεται το ερώτημα: πότε σκοπεύει το Υπουργείο Παιδείας να πραγματοποιήσει αυτόν τον διαγωνισμό, προκειμένου να τοποθετηθεί στα Σχολεία Ειδικής Εκπαίδευσης μόνιμο προσωπικό με πραγματική εξειδίκευση στην Ειδική Εκπαίδευση;

Κυρία Υπουργέ,

Πρέπει να επισημάνουμε, όπως και εσείς επισημαίνατε μέχρι πέρσι από τη θέση της Αντιπολίτευσης, πως η απαράδεκτη αυτή κατάσταση που βιώνουν διαχρονικά τα άτομα με αναπηρία στον τομέα της Εκπαίδευσης αντίκειται στο άρθρο 24 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ -την οποία ήδη έχουν υπογράψει 139 χώρες, μεταξύ των οποίων και η δική μας- στο προοίμιο του οποίου αναφέρεται το εξής: «Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση. Με σκοπό την άσκηση του δικαιώματος αυτού, χωρίς διακρίσεις και βάσει των ίσων ευκαιριών, τα Συμβαλλόμενα Κράτη, διασφαλίζουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα ένταξης, σε όλα τα επίπεδα ……», καθώς και στο άρθρο 16 και στην παράγραφο 6 του άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας μας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρία έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας».

Σε λίγο αρχίζει η νέα σχολική χρονιά 2010 - 2011 και τα άτομα με αναπηρία και οι οικογένειές τους, διερωτώνται: Θα είναι τα σχολεία έτοιμα τον ερχόμενο Σεπτέμβρη να υποδεχτούν τους μαθητές με αναπηρία; Θα είναι οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους; Θα βρουν οι μαθητές με αναπηρία τα βιβλία πάνω στα θρανία τους; Θα υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα σπουδών; Θα διατεθούν στους μαθητές με αναπηρία νέες τεχνολογίες; Θα έχουν καταρτιστεί οι εκπαιδευτικοί στη χρήση τους; Θα έχει οργανωθεί η μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία προς και από τα σχολεία; Υπάρχει ένα σχέδιο από πλευράς Υπουργείου, το οποίο θα διασφαλίσει στους μαθητές με αναπηρία που βρίσκονται στα σχολεία, τη διαρκή ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης, και ταυτόχρονα θα εντάξει στο εκπαιδευτικό σύστημα τα παιδιά με αναπηρία που βρίσκονται εκτός αυτού; Η σχολική χρονιά δηλαδή θα ξεκινήσει την ίδια μέρα για όλους τους μαθητές;

Κυρία Υπουργέ,

Τα άτομα με αναπηρία κι οι οικογένειές τους θέτουν ερωτήματα και αναμένουν από εσάς προσωπικά, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σας και τις αρμόδιες υπηρεσίες του να απαντήσουν με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης και με συγκεκριμένες ενέργειες που θα συμβαδίζουν με τις κατά καιρούς ανακοινώσεις σας ότι «η ειδική εκπαίδευση αποτελεί πολιτική προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας».

Βάσει και του πορίσματος που αναφέρουμε στην αρχή -το οποίο ενθυμούμαστε ότι συμπεριλήφθηκε στην παρουσίασή σας για το «Νέο Σχολείο» στο Υπουργικό Συμβούλιο της 9ης Μαρτίου 2010- αναμένουμε ότι για τα άτομα με αναπηρία οι πόρτες των σχολείων τους θα ανοίξουν την ίδια ημέρα και ώρα, όπως για όλους τους υπόλοιπους μαθητές.

Τα άτομα με αναπηρία απαιτούν να μη στερηθούν το δικαίωμα στη γνώση, το δικαίωμα στη συμμετοχή. Τα άτομα με αναπηρία αναμένουν ότι θα επιδείξετε την πολιτική βούληση και το σθένος για να μη βιώσουν ακόμη μια χρονιά έναν σκληρό και αδυσώπητο αποκλεισμό.

Τα άτομα με αναπηρία διεκδικούν το όνειρο να γίνει πραγματικότητα. Διεκδικούν το αυτονόητο:

«Κανένα παιδί με αναπηρία εκτός σχολείου τον Σεπτέμβρη του 2010!»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ